آغاز عملیات ساخت ۳ بیمارستان در سیستان و بلوچستان، بزودی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: عملیات ساخت سه بیمارستان با هزار و۶۰۰ تخت بستری به زودی در سیستان و بلوچستان آغاز می شود که نوید رسیدن استان به میانگین کشوری در این زمینه را می دهد.

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر سید محمد هاشم شهری در جمع خبرنگاران افزود: عملیات کلنگ زنی این بیمارستان ها در شمال، مرکز و جنوب استان در سفر چند ماه آینده وزیر بهداشت و درمان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان دچار کمبود شدید امکانات پزشکی بود اما امروزه به برکت این نظام شاهد تحولات عظیم و غیر قابل وصف در این حوزه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه، اختصاص ۲۵۴ میلیارد تومان برای اجرای طرح های مختلف درمانی، آموزشی، عمرانی و تدریس ۱۱ رشته تخصصی در کنار تربیت دستیار تخصصی را از جمله اقدامات ارزشمند در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ذکر کرد.

وی بیان کرد: ارتقای سطح سلامت جامعه و نهادینه کردن فرهنگ سلامت در جامعه مستلزم همکاری دانشگاه و رسانه هاست. دست یابی به اهداف نظام سلامت، نیازمند روش ها و برنامه های نوین و جذاب برای مخاطب است و استفاده از روش های کلیشه ای، قدیمی و آموزش های مرسوم، اثر بخشی لازم را در مخاطب ندارد .

شهری تصریح کرد: ارائه و ترسیم صحیح عملکرد اعضای تیم سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی برای ارتقای سلامت جامعه اهمیت دارد و این نقش مهم و خطیر بر عهده ما و شماست که انجام صحیح و کارآمد این وظایف، زمان، تلاش و همت فراوانی را می طلبد.

وی با بیان این که در هر سطحی باید اشتباه های خود را بپذیریم زیرا اگر اشتباه مان را نپذیریم، هیچ گاه در صدد اصلاح آن بر نخواهیم آمد و پیشرفت ها نیز حاصل نمی شود اظهار کرد: خبرنگاران به ویژه خبرنگاران فعال در حوزه سلامت برای وحدت، آرامش و سلامت مردم کار می کنند و با پیشنهادهای سازنده، نقشی برجسته در پیشرفت های حوزه سلامت دارند.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر پیشرفت های چشمگیری از قبیل توسعه مراکز بهداشتی، سیاست های مربوط به سلامتی مادر و کودک، کلینیک های ویژه، خانه های بهداشت، مراکز سلامت و بسیاری اقدام های دیگر ایجاد شده است. دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آمادگی دارد که نسبت به موضوع های جاری در دانشگاه اطلاع رسانی کند زیرا همه کارها در سطوح مختلف دانشگاه روشن و واضح است و تلاش ها برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم انجام می شود.