ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ (جدول)

سه بازیکن صدرنشین در جدول ارزشمندترین های لیگ با درخشش در هفته های اخیر کماکان خود را به عنوان بهترین های لیگ حفظ کرده اند.

به گزارش “ورزش سه”، علی علیپور، مرتضی تبریزی و لوسیانو پریرا سه بازیکن برتر لیگ هفدهم هستند که این روزها در رقابتی شانه به شانه در صدد رسیدن به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن لیگ هستند.

با بررسی ارزشمندترین بازیکنان لیگ هفدهم همراه “ورزش سه”، باشید:

 

اول – علی علیپور، پرسپولیس – ۲۰ امتیاز

 

مهاجم پرسپولیسی ها هفته به هفته آنقدر خوب کار کرد تا در نهایت توانست خود را به سرمربی تیم ملی تحمیل کند. علیپور که امید اصلی پرسپولیسی ها برای گلزنی در دربی محسوب می شود تاکنون توانسته ۱۷ گل به ثمر برساند و به عنوان آقای گل فعلی لیگ خود را معرفی کند. او تاکنون ۲ پاس گل و ۱ پنالتی منجر به گل را نیز برای تیمش مهیا کرده است.

 

دوم – مرتضی تبریزی، ذوب آهن – ۱۶٫۵ امتیاز

 

مهاجم ذوبی ها نیز یکی از بهترین های این تیم در هفته اخیر محسوب می شود. تبریزی که یکی از بازیکنان ملی پوش ذوبی ها محسوب می شود در دیدارهای این تیم هم در گلزنی و هم در گلسازی موفق بوده است. او تاکنون ۱۱ گل برای تیمش به ثمر رسانده، ۴ بار گلسازی کرده و ۲ پنالتی نیز به دست آورده که در نهایت یک گل برای سبزپوشان داشته است.

 

سوم – لوسیانو پریرا، صنعت نفت آبادان – ۱۵٫۵ امتیاز

 

مهاجم برزیلی نفتی های آبادان را می توان بهترین خارجی لیگ تاکنون دانست. شیمبا در رقابت های لیگ هم در گلزنی و هم در ارسال پاس گل موفق بوده و توانسته با عملکرد خود یکی از بهترین های این تیم لقب بگیرد. پریرا تاکنون ۹ بار برای تیمش گلزنی کرده و ۴ بار نیز با پاس های خود مقدمات گلزنی را فراهم کرده است. ضمن اینکه تاکنون ۳ پنالتی نیز به دست آورده که دو گل برای زردپوشان به همراه داشته است.

 

چهارم – مهدی ترابی، سایپا – ۱۴ امتیاز

 

ستاره بی چون و چرای سایپا برای دومین سال متوالی بهترین نمایش را برای نارنجی پوشان داشته و توانسته خود را به عنوان مهمترین مهره این تیم معرفی کند. ترابی که در رقابت های لیگ گل های سه امتیازی فراوانی برای تیمش به ثمر رسانده تا کنون ۸ بار توانسته دروازه حریفان را باز کند. او ۵ بار نیز با پاس های خود تیم را در موقعیت گلزنی قرار داده و ۱ پنالتی منجر به گل نیز دریافت کرده است.

 

پنجم – ساسان انصاری، سپاهان – ۱۱ امتیاز

 

مهاجم سابق فولاد و پرسپولیس، درلیگ هفدهم با پیراهنی غیر از رنگ قرمز پا به رقابت های لیگ گذاشت و تاکنون عملکرد خوبی نیز از خود به جا گذاشته است. انصاری که مهمترین امید گلزنی اصفهانی ها محسوب می شود تاکنون توانسته ۸ بار برای تیمش شادی بخش باشد و ۱ پاس گل نیز از خود به جا بگذارد. ضمن اینکه او تاکنون ۲ ضربه پنالتی نیز به دست آورده که دو گل به همراه داشته است.

 

چهارم – محمد نزهتی، سپیدرود – ۱۱ امتیاز

 

یکی از ستاره های تیم تازه لیگ برتری شده سپیدرود نیز مهاجم باتجربه این تیم است. نزهتی که به همراه ابراهیمی زوجی خطرناک را در خط حمله این تیم ساخته اند تاکنون توانسته در بازی های فراوانی برای تیمش تاثیرگذار باشد. او علاوه بر ۶ گلی که تا بازی های این هفته به ثمر رسانده ۲ بار نیز با پاس های خود شرایط را برای گلزنی دیگر بازیکنان فراهم کرده و ۳ ضربه پنالتی نیز به دست آورده که سه گل برای گیلک ها به همراه داشته است.

 

انتخاب ویژه – مامه تیام، استقلال

 

مهاجم تازه آبی پوش شده لیگ در دومین دیداری که برای تیمش به میدان رفت توانست بدرخشد. او در دیدار برابر فولاد توانست خود را به عنوان یکی از گلزن ترین بازیکنانی پا به ایران گذاشته معرفی کند. تیام سنگالی در بازی برابر فولاد خوزستان ۲ بار گلزنی کرد و ۱ باز نیز با پاس فوق العاده خود، موجبات گلزنی دیگر بازیکن تیمش را فراهم کرد.

 

ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ هفدهم

 

بازیکن تیم گل پاس کسب پنالتی امتیاز
۱ علی علیپور پرسپولیس ۱۷ ۲ ۱ ۲۰
۲ مرتضی تبریزی ذوب آهن ۱۱ ۴ ۱٫۵ ۱۶٫۵
۳ لوسیانو پریرا صنعت نفت ۹ ۴ ۲٫۵ ۱۵٫۵
۴ مهدی ترابی سایپا ۸ ۵ ۱ ۱۴
۵ ساسان انصاری سپاهان ۸ ۱ ۲ ۱۱
۵ محمد نزهتی سپیدرود ۶ ۲ ۳ ۱۱
۶ محمد قاضی پدیده مشهد ۱۰ ۰ ۰٫۵ ۱۰٫۵
۶ جاسم کرار صنعت نفت ۶ ۳ ۱٫۵ ۱۰٫۵
۷ عیسی آل کثیر نفت تهران ۸ ۱ ۱ ۱۰
۷ محمد ایرانپوریان تراکتورسازی ۶ ۴ ۰ ۱۰
۸ حسین ابراهیمی سپیدرود ۵ ۳ ۱٫۵ ۹٫۵
۹ میلاد فخرالدینی ذوب آهن ۴ ۳ ۲ ۹
۹ محسن مسلمان پرسپولیس ۰ ۹ ۰ ۹
۱۰ جلال الدین علیمحمدی سپاهان ۷ ۱ ۰ ۸
۱۰ فرشاد احمدزاده پرسپولیس ۵ ۳ ۰ ۸
۱۰ رحیم زهیوی فولاد خوزستان ۵ ۳ ۰ ۸
۱۰ داریوش شجاعیان استقلال ۴ ۴ ۰ ۸
۱۱ مرتضی آقاخان پیکان ۶ ۱ ۰ ۷
۱۱ علی دشتی پارس جنوبی جم ۴ ۰ ۳ ۷
۱۱ علی قلی زاده سایپا ۳ ۲ ۲ ۷
۱۱ فرشید اسماعیلی استقلال ۳ ۴ ۰ ۷
۱۱ وحید امیری پرسپولیس ۱ ۶ ۰ ۷
۱۲ احسان پهلوان ذوب آهن و تراکتورسازی ۵ ۰ ۱٫۵ ۶٫۵
۱۲ علی قربانی استقلال ۴ ۲ ۰٫۵ ۶٫۵
۱۲ حسین پورامینی پارس جنوبی جم ۳ ۳ ۰٫۵ ۶٫۵
۱۳ استنلی کی‌روش ذوب آهن ۵ ۱ ۰ ۶
۱۳ رضا خالقی فر گسترش فولاد ۵ ۱ ۰ ۶
۱۳ پیمان بابایی گسترش فولاد ۵ ۱ ۰ ۶
۱۳ حسن بیت سعید استقلال و فولاد خوزستان ۴ ۲ ۰ ۶
۱۳ آگوستو سزار صنعت نفت ۴ ۲ ۰ ۶
۱۳ جونیور مارینی استقلال خوزستان ۴ ۱ ۱ ۶
۱۳ محمدرضا حسینی ذوب آهن ۴ ۲ ۰ ۶
۱۳ مهدی مومنی پیکان ۳ ۲ ۱ ۶
۱۳ ربیع عطایا ذوب آهن ۱ ۵ ۰ ۶
۱۳ مهدی مهدی پور ذوب آهن و تراکتورسازی ۱ ۵ ۰ ۶
۱۳ معین عباسیان پدیده ۱ ۴ ۱ ۶
۱۴ فرشاد جانفزا فولاد خوزستان ۴ ۱ ۰٫۵ ۵٫۵
۱۴ ابراهیم صالحی پارس جنوبی جم ۲ ۲ ۰٫۵ ۴٫۵

 

شرح جدول:

بازیکنان به ازای هر گل و پاس گل ۱ امتیاز مثبت به دست می آورند. بازیکنانی که موفق به کسب پنالتی نیز می شوند در صورت گلزنی ۱ امتیاز و در صورت از دست رفتن ۰٫۵ امتیاز مثبت به دست می آورند.