همواره بالا رفتن تقاضا، بالا رفتن عرضه را می طلبد. شغل سئوی وردپرس امروز به عنوان یکی دیگر از شغل های پر درآمد اینترنتی وارد میدان شده است.

به گزارش  پایگاه خبری بیرک به نقل از خبرگزاری تسنیم، آموزش سئو و آموزش سئوی وردپرس واژه ای است که چند ماه اخیر میزان جستجو بشدت رو به رشدی داشته است.

دلیل این میزان توجه یکباره به شغل سئو و یادگیری سئو در چند وقت اخیر چه اتفاقی بوده است!؟

همواره بالا رفتن تقاضا، بالا رفتن عرضه را می طلبد. شغل سئو امروز به عنوان یکی دیگر از شغل های پر درآمد اینترنتی وارد میدان شده است.

شغلی که کسب درآمد از آن نیاز به سرمایه هنگفتی ندارد و بیشتر مهارت فرد است که می تواند درآمد بسیار خوبی را برای او به همراه داشته باشد.

سئو چیست و چرا کسب و کار ها به سمت آن آمدند؟

برای افرادی که با واژه سئو آشنا نیستند؛ سئو به معنی بهینه سازی سایت برای کسب رتبه های بالای گوگل گفته می شود.

از آن جایی که تمام نیاز ها به انواع محصولات و خدمات، در موتور جستجوی گوگل مطرح می شود؛ سایتی که به عنوان رتبه اول به کاربر معرفی شود می تواند مرتفع کننده نیاز او باشد.

پس از توجه ویژه افراد به فضای اینترنت، تعداد وبسایت ها روز به روز افزایش یافت و اکثر کسب و کار ها دریافتند که در صورت حضور نداشتن در فضای اینترنت، بخش قابل  توجهی از بازار خود را از دست می دهند.

اما اینترنت و به ویژه گوگل، ویژگی خاصی دارد که آن هم متمرکز بودن بسیار زیاد بازدهی برای ۱۰ پیشنهاد اول گوگل است.

ساده تر بگوییم:

در صورتی که شما برای خرید یک محصول در گوگل جستجو کنید، معمولا در همان صفحه اول گوگل، وب سایت مدنظر خود را برای سفارش محصول انتخاب می کنید و سراغ سایت های صفحه ۲ و ۳ نمی روید.

این در حالی است که ممکن است آن محصول را بیش از ۲۰۰ سایت ارائه کنند!

ابزاری که با استفاده از آن می توان در بین ۱۰ رتبه اول دیده شد، سئو است.

اگر وب سایت را مغازه ای در دوردست ترین جای شهر تصور کنید، سئو یا بهینه سازی سایت می تواند این مغازه را در مدت زمان ۳ الی ۱۰ ماه به شلوغ ترین جای شهر ببرد.

وردپرس چیست؟

وردپرس سیستمی ساده و استاندارد برای راه اندازی سایت می باشد و تا امروز، ۴۵۵ میلیون سایت با استفاده از این سیستم در سراسر دنیا راه اندازی شده اند.

به همین دلیل است که آموزش سئوی وردپرس، از اصطلاحات پر درخواست در این حوزه می باشد.

مطرح شدن خدمات سئو در ایران

کلمه خدمات سئو هم از آن دسته کلماتی است که میزان جستجوی آن در گوگل، استقبال بسیار زیادی پیدا کرده است و این استقبال، روز به روز در حال افزایش می باشد.

سایت های ایرانی خصوصا سایت های وردپرس تا همین ۲ سال پیش می توانستند بدون نیاز به سئو، تا حدی در نتایج گوگل دیده شوند و مسئولیت اصلی خود یعنی فروش را به انجام برسانند.

اما از آن زمان به بعد با توجه به بازخورد شگفت انگیزی که تبلیغات در اینترنت داشت، سایت های بسیار زیادی طراحی شدند و به صفحات گوگل هجوم آوردند.

به محض به وجود آمدن رقابت، پای سئو هم به میان آمد و صاحبان کسب و کار به جای گشتن به دنبال طراح سایت، خدمات سئو را جستجو کردند.

تحول چشمگیر در بازار شغل سئو در ایران

به دنبال این فرایند اتفاقاتی دیگر هم رخ دادند تا خدمات سئو و به دنبال آن شغل سئو، بیشتر رشد کند.

در زمان ظهور شوم ویروس کرونا در دنیا، فرهنگ سازی برای خرید اینترنتی محصولات توسط رسانه های ملی با جدیت رخ داد.

گفته شد: ایمن ترین خرید اینترنتی از سایت هایی است که با نماد اعتماد الکترونیک کار می کنند.

این حرف باعث شد که حتی صفحه های پر بازدید و محبوب اینستاگرام هم نسبت به راه اندازی سایت، به منظور ارائه یک محیط امن به مشتریان خود اقدام کنند.

حالا امروز رقابت میان سایت های فراوانی که در سطح وب ایران وجود دارند به اوج رسیده است و این بهترین فرصت برای جویندگان شغل می باشد.

شغل سئو هم با توجه به این اتفاقات، بیش از پیش در میان مردم شناخته شد و با توجه به اینکه پتانسیل بسیار خوبی در این فضای شغلی وجود دارد و هنوز تعداد سئوکار های ماهر وردپرس در ایران زیاد نشده است، میتوان به این مجموعه رویداد ها به چشم تحولی در بازار شغل سئو در ایران نگاه کرد.

چه مراحلی برای یادگیری سئو باید طی شود؟

معمولا متخصصان سئو از چند بخش کلی در خصوص شغل خود صحبت می کنند که آن ها را می توان به شرح زیر معرفی کرد:

  • بهینه سازی ساختار سایت
  • تولید محتوا بر اساس استاندارد های سئو
  • ارتباط سازی میان صفحات سایت
  • ارتباط سازی با سایت های معتبر دنیا
  • افزایش سرعت بارگذاری سایت
  • نمایش سایت بطور ایده آل در گوشی های موبایل

که به نظر می رسد مهم ترین آن ها تولید محتوای سایت بر اساس اصول سئو باشد.

برای یادگیری و ورود به شغل سئو، بهتر است ابتدا با دنبال کردن مقالات مربوط به آموزش تولید محتوای سایت شروع کنید.

به گفته متخصصان سئو، محتوای سایت مهم ترین بخش سئوی وردپرس است.

سایت های وردپرس که به شکل منظم و حرفه ای تولید محتوا می کنند، برترین سایت ها در حوزه کاری خود خواهند شد و گوگل هم این موضوع را به شکل بسیار هوشمندانه ای پردازش می کند.

انتهای پیام/