اعطای پژوهانه به برترین‌های المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت با بیان این که نفرات برتر المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از امکانات استعدادهای درخشان بهره‌مند می‌شوند، گفت: امسال از سوی موسسه تحقیقات آموزش پزشکی(نصر) به ۱۰ گروه برتر حیطه‌های المپیاد گرنت تحقیقاتی اعطا می‌شود و معاونت پژوهشی نیز برای برخی از پروژه‌های علمی بعد از داوری، گرنت‌های پژوهشی ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر پروین پاسالار، مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت در اختتامیه دهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت‌های بین رشته‌ای در بین دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: برگزاری المپیادهای علمی نقش مهمی در تعیین راه آینده علمی دانشجویان دارد.

وی با بیان این که در المپیاد امسال برای ۲۰ نفر از دانشجویان که صاحب مدال نشدند، دیپلم افتخار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال امتیازات خاص و ویژه‌ای برای نفرات برتر المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نظر گرفته شده، به عنوان نمونه موسسه تحقیقات آموزش پزشکی(نصر) به ۱۰ گروه برتر حیطه‌های المپیاد گرنت تحقیقاتی اعطا می‌کند و به گروه‌های اول ۱۰ میلیون تومان، گروه‌های دوم ۸ میلیون تومان، گروه‌های سوم ۶ میلیون تومان و گروه‌های چهارم به بعد ۳ میلیون تومان اختصاص داده است.

دکتر پاسالار افزود: با هماهنگی‌های انجام شده، معاونت پژوهشی نیز برای برخی از پروژه‌های علمی بعد از داوری، گرنت‌های پژوهشی ارائه می‌دهد.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت یادآور شد: نفرات برتر این المپیاد از امکانات استعدادهای درخشان بهره‌مند می‌شوند و می‌توانند در مقاطع تحصیلی بالاتر از امکان ادامه تحصیل در رشته‌های دیگر استفاده کنند.