دکتر مهران امینی فرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر سیستان و بلوچستان با تاکید به ماندن شهروندان در منازل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نسبت به عواقب بی توجهی به این موضوع هشدار داد.

به گزارش آوای سرحد ، به گفته “محمد مهران امینی فرد” ؛در تازه ترین آمار تعداد بیماران “تکووید-۱۹” در حوزه تحت پوشش “دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر” با نتیجه آزمایش مثبت  به ۱۲۸  نفر رسید است .

وی می افزاید که تاکنون بیش از ۵۹۰ نفر بیمار  با مشخصات “مشکلات حاد تنفسی” به بیمارستان های زیر حوزه ایرانشهر مراجعه کرده و بستری شده اند.

این مسئول میگوید که این  افزایش آمار حاکی از کم توجهی مردم به نقش تاثیرگزار “طرح فاصله گذاری اجتماعی” در قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش تعداد مبتلایان است.

امینی فرد تاکید کرده که با گشایش و فعالیت کسب و کارهای ضروری کم ریسک و کم خطر نباید گمان کرد کرونا به پایان رسیده  و هشدار داد که مردم  با رعایت اصول پیشگیرانه “صرفا” برای موارد اضطراری از منزل خارج شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفتگویی که با ایسنا داشته ایرانشهر و چابهار را دارای بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان معرفی کرده و به علت رفتارهای پرخطر شهروندان ، احتمال افزایش  آمار مبتلایان را نگران کننده دانست.

وی در ادامه این گفتگو در توصیه به شهروندان جهت پیشگیری از کرونا در خانه ماندن، رعایت توصیه های بهداشتی و بهداشت فردی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن تجمعات اداری ، خانوادگی و مذهبی را ضروری دانست.

همچنین دادگر ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خبر داده که  ۲۱  نفر از موارد مبتلا به کویید-۱۹  در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان در  ۷۲ ساعت گذشته شناسایی شده اند.

پیشتر نیز  سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرده بود که  شرایط در سیستان و بلوچستان به هیچ وجه عادی نیست و همچنان ویروس در سطح جامعه با سرعت در حال گسترش و چرخش است.