رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش سال زراعی جاری در استان از اول مهرماه تا ۶ دی‌ماه نسبت به بلند مدت ۸۴.۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه خبری مجله بیرک  بنقل از تسنیم در زاهدان،علی ملاشاهی اظهار داشت: بارش سال زراعی جاری در استان از اول مهرماه تا ۶ دی‌ماه نسبت به بلند مدت ۸۴٫۸ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد:‌ طبق شاخص‌های خشکسالی، ۱۰۰ درصد مساحت استان تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی خفیف تا خیلی شدید است و پیش‌بینی فصلی وضع جوی استان نشان می‌دهد کمبود بارش ناشی از فصل پاییز به صورت کم‌بارشی انباشته تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی فصلی، بارش در ماه دی، بهمن و اسفند کمتر از نرمال و در ماه فروردین در حد نرمال انتظار می‌رود.

ملاشاهی گفت: میانگین دمای ماه‌های دی و بهمن نرمال تا یک درجه سانتی‌گراد بیش از نرمال و در ماه‌های اسفند و فروردین نواحی شمالی استان کمتر از نرمال و سایر نقاط در حدود نرمال برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع شرایط فوق مدیریت واقع بینانه منابع آب در حوزه‌های آبریز استان به ویژه برای تامین آب کشاورزی و شرب فصل بهار و تابستان سال آتی را می‌طلبد.