مدیرخانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان به همت خانه مطبوعات با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

به گزارش آوای سرحد به نقل از خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان، پوریا طهرانی مقدم اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌‌های خبری استان سیستان و بلوچستان به همت خانه مطبوعات با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

مدیرخانه مطبوعات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره با اهداف ارتقای دانش رسانه‌ای استان، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای استان، آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌ای مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها پس از چند سال وقفه برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: جشنواره شامل ۹ بخش اصلی “خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، عکس، اینفوگرافیک، پوستر و صفحه‌آرایی” با موضوع آزاد و بخش ویژه گزارش‌نویسی با موضوع “حمایت از کالای ایرانی با رویکرد معرفی محصولات و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان” است.

طهرانی مقدم با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره، گفت: تاریخ چاپ یا انتشار آثار ارسالی باید از ابتدای سال ۹۶ تا پایان تیرماه ۹۷ باشد و همچنین آثار ارائه شده نباید پیش از این در هیچ همایش و یا جشنواره‌ای دیگری به عنوان برگزیده انتخاب شده باشد و چنین آثاری حتی در صورتی که در ابتدا پذیرفته شوند پس از بررسی توسط هیئت داوران از دور رقابت خارج می‌شوند.

مدیر خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان با اشاره به جوایز ارزنده این جشنواره، اظهار داشت: نفر اول در هر بخش تقدیرنامه، تندیس و ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی، نفر دوم در هر بخش تقدیرنامه و ۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی و نفر سوم در هر بخش تقدیرنامه و ۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی دریافت می‌کند.

وی تاکید کرد: مهلت ارسال آثار تا ۳۱ تیرماه سال جاری است و اختتامیه جشنواره ۱۷ مرداد ۹۷ همزمان با روز خبرنگار در زاهدان برگزار می‌شود. متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام  به سامانه متمرکز جشنواره‌های رسانه‌ای سراسر کشور به آدرس “http://sistanbaloochestan.pressfestival.ir/” مراجعه کنند.

طهرانی مقدم گفت: با توجه به اینکه نمایندگی همه خبرگزاری‌های فعال سطح کشور در سیستان و بلوچستان مستقر است و همچنین با عنایت به فضای پویایی که در چند سال اخیر در زمینه پایگاه‌های خبری و تحلیلی استان حاکم شده و تعداد زیادی پایگاه خبری در استان فعالیت دارند و از طرفی با توجه به اینکه این جشنواره با چند سال وقفه برگزار خواهد شد؛ پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این جشنواره صورت گیرد.