پس از انجام اقدامات لازم به منظور حفظ ایمنی بیمار، نخستین مادر باردار بستری در بلوک زایمانی کوثر خاش نوزاد خود را در این بخش تازه تاسیس به دنیا آورد.

به گزارش آوای سرحد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت: پس از افتتاح بلوک زایمانی در خاش اقدامات لازم برای اتصال و ارتباط فیزیکی این بلوک زایمانی با اتاق عمل و بخش نگهداری نوزادان انجام شد و نخستین نوزاد در این بخش جدید به سلامت پا به عرصه وجود گذاشت.

قاسم میری علی آباد فراهم بودن امکان حضور اعضاء خانواده بیمار در اتاق اختصاصی، انجام فرایند زایمان در محیط ایمن و استاندارد و امکان اجرای برنامه هم اتاقی مادر و نوزاد در دقایق و ساعات اولیه تولد را از مهمترین مزیتهای استفاده بلوک زایمانی نسبت به زایشگاه های معمولی برشمرد و گفت: بلوک های زایمانی متعاقب اجرای طرح تحول نظام سلامت طراحی شد و ساخت آن نیز از محل اعتبارات این طرح تامین شده است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به زودی بلوک های زایمانی در شهرهای زاهدان و سراوان نیز افتتاح خواهد شد که این امر نقش مهمی در ارائه خدمات مطلوب به مادران باردار خواهد داشت.


سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) خاش نیز در این باره گفت: عملیات اجرایی بلوک زایمانی بیمارستان خاش در سال ۹۴ و از محل اعتبارات طرح تحول سلامت آغاز گردید.

کردی افزود: در حال حاضر در بیمارستان امام خمینی(ره) خاش ۴ پزشک متخصص زنان و زایمان و ۳۱ نفر ماما به ارائه خدمات زنان و زایمان مشغولند.

وی خاطر نشان کرد: بلوک زایمانی کوثر خاش با دارا بودن ۱۴ اتاق اختصاصی زایمان در مجاورت ساختمان اصلی بیمارستان امام خمینی (ره) احداث گردیده است.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ه) خاش یاد آو شد:  پس از انجام برخی اقدامات ساختمانی و تاسیساتی و کسب اطمینان از امکان حفظ سلامت و ایمنی مادر و نوزاد بهره برداری نهائی از این بلوک شروع شد و نخستین نوزاد دختر  صبح روز دوشنبه ۲۸ آذرماه در بلوک زایمانی به دنیا آمد.

انتهای پیام/