استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان دو بال با عنوان سیستان و دیگری بلوچستان دارد که از ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری برخوردار است و برای توسعه استان باید همه ی ظرفیت های آن مورد توجه قرار گیرد

به گزارش  گروه خبری بیرک  بنقل از ایسنا– منطقه سیستان و بلوچستان؛ سید دانیال محبی در دیدار با شماری از نخبگان و معتمدان طوایف سیستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نخبگان و معتمدان سیستان رسالت سنگین و بزرگی در حراست از فرهنگ اصیل منطقه با داشتن عقبه گرانسنگ تقدیم شهدای گرانقدر در دوران جنگ تحمیلی در دفاع از وطن برعهده دارند .

وی ضمن تاکید بر پرهیز و خودداری از نگاههای ضد توسعه ای در بخشهای مختلف افزود: انسان رکن و محور اساسی توسعه و مولد فکر و اندیشه است که بازوی رشد منطقه محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: نخبگان و معتمدان طوایف سیستان و بلوچستان در زمینه حضور در قدرت و عرصه مدیریت باید با هم تعامل و هم افزایی داشته باشند .

وی اضافه کرد: قدرت به آب شور شباهت داشته که عطش آن هرگز انسان را سیراب نمی کند .

محبی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به رغم خشونت طبعیت و کمبود نزولات آسمانی اما از نیروی انسانی توانمند و ظرفیت های معدنی، کشاورزی و شیلاتی غنی بهره مند است .

وی از استان به عنوان یک دژ فرهنگی و اقتصادی یاد کرد که از فرهنگ بالنده و غنی برخوردار است که ریشه در گذشته دارد .

استاندار تصریح کرد: مردم استان معروف به ولایتمداری و پیشقراول در جبهه های جنگ دفاع مقدس با تقدیم سرداران و هزاران شهید گرانقدر هستند.