ویروس کرونا در سراوان سیستان و بلوچستان

محمد قره بیگلو گفت: نتیجه آزمایش چهار نفر از پرسنل داروخانه لیاقت شهرستان سراوان مثبت اعلام شده است که پس از مشاهده علائم این ویروس قرنطینه شده اند.

به گزارش آوای سرحد محمد قره بیگلو مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان در گفت و گویی که  با شستون داشته بیان کرد: “نتیجه آزمایش چهار نفر از پرسنل داروخانه شبانه روزی لیاقت شهرستان سراوان مثبت شده و در نهایت روز گذشته داروخانه تعطیل شد.

وی در این گفتگو می افزاید: به محض مشاهده علائم بیماری کرونا و اخذ نمونه از این افراد، پرسنل قرنطینه و تحت درمان قرار گرفته اند.”

مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان ادامه داد:”جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد چرا که پرسنل جدید برای پاسخگویی و رفاه حال شهروندان جایگزین شده بود.”

قره بیگلو خاطر نشان کرد:”در حال حاضر طبق تصمیم گیری انجام شده تا اطلاع ثانوی داروخانه شبانه روزی لیاقت شهرستان سراوان تعطیل می باشد.

“وی در پایان تصریح کرد: “داروخانه رسایی به صورت شبانه روزی و دیگر داروخانه های سطح شهر جهت رفاه حال شهروندان شیف بندی شده اند.”

همچنین بخوانید

پیشتر نیز سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گزارشی از آخرین وضعیت انتشار ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داده است .

این مسئول در گزارش خود عنوان کرده بود که تا ظهر روز گذشته  موارد مثبت آزمایشگاهی ویروس کرونا استان در سیستان و بلوچستان با ۲۳ مورد افزایش به ۸۶۷ نفر رسیده.

وی در ادامه گزارش خود افزوده  که از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا در استان  ۴۰۲ نفر  بهبود یافته‌ و متأسفانه آمار متوفیان  با تست مثبت آزمایشگاهی کرونا به ۵۹ نفر رسیده است.

به گفته هاشمی شهری تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد که شامل انواع عفونت‌های ویروسی، میکروبی، بیماری‌های التهابی و موارد مشکوک به کرونا می‌باشند در  سیستان و بلوچستان به ۲۶۰۶ نفر رسیده که  ۲۱۹۲ نفر از آنان ترخصیص و متاسفانه ۲۶۵ نفر از بیماران جان خود را از دست داده اند.