تقویم حفاری های شهر زاهدان باید توسط دستگاه‌ها تدوین شود

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه های متولی طرح های عمرانی باید تقویم حفاری های خود را در زاهدان با هماهنگی شهرداری تدوین کنند.

به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز سه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان با بیان اینکه برخی دستگاه ها برای اجرای طرح های خود باید حفاری‌ هایی را در سطح شهر انجام دهند، اظهار داشت: دستگاه ها باید با اخذ مجوز از شهرداری اقدام به حفاری کنند.
وی با تاکید بر اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در زاهدان کمتر از ۳۰ درصد است، افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذاری‌ های مشترک در کلان شهرهای کشور یکی از عوامل توسعه است شهرداری زاهدان باید با استفاده از همراهی متنفذان اجتماعی زمینه مشارکت های سرمایه‌ گذاری در بخش ‌های مورد نیاز شهر را فراهم کند.
وی همچنین بر بهره ‌گیری از پژوهش‌ های علمی و نظرات اساتید دانشگاه درباره امور مدیریت شهری تاکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان در رابطه با اجرای طرح گازرسانی به منازل در سطح شهر زاهدان گفت: برخورداری از نعمت گاز از آرزوهای دیرینه مردم استان به ویژه این شهر بوده است.
محبی تصریح کرد: حفاری های سطح شهر زاهدان و ترمیم نکردن به موقع آن زحمات و نارضایتی‌ هایی را برای مردم ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: شرکت گاز سیستان و بلوچستان باید در ترمیم به موقع این حفاری ها و تسریع در اجرای این طرح تلاش کند.
رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در نشست به بیان برخی مشکلات و مسایل پیش روی این شورا و شهرداری زاهدان پرداخت.
عبدالجلیل شهنوازی پایین بودن سطح سرانه اعتبارات شهرداری زاهدان، پرداخت نکردن بدهی ها توسط دستگاه های دولتی، در اختیار نبودن ضمانت های حقوقی برای سرمایه گذاری های کلان، معضل حاشیه نشینی و اتمام نیافتن ساخت و سازها و ایجاد زیرساخت‌ های خدمات شهری مانند کلانتری و معابر در حوزه طرح مسکن مهر و تحویل آن به شهرداری، بروز رسانی تجهیزات اطفای حریق و پایین بودن سرانه فضای سبز در شهر را از جمله مشکلات مهم زاهدان عنوان کرد.
وی همچنین ضرورت اجرای طرح انتقال پساب تصفیه خانه آب زاهدان و استفاده از آن در فضای سبز را یکی دیگر از درخواست‌های شهرداری زاهدان برشمرد.
وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر زاهدان کمتر از نیم متر مربع است از اجرای طرح های درختکاری و گل کاری و توسعه فضای سبز در شهر زاهدان خبر داد.
به گزارش ایرنا شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با افزون بر ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارای پنج منطقه شهرداری است.