تلاش مرکز بهداشت خاش برای غربالگری صدرصدی واجدین شرایط بسیج ملی کنترل فشار خون

رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: در راستای اجرای دستورات وزیر و استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی به دنبال تحقق غربالگری صدرصدی جامعه هدف در شهرستان خاش هستیم.

علی نقی زاده ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار بیرک اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۴ درصد از جمعیت هدف طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در خاش غربالگری شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح در خاش از ۲۷ اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۵ تیر ادامه دارد‌ گفت: واجدین شرایط این طرح ملی افراد بالای ۳۰سال،زنان باردار بالای۱۸سال و بیماران کلیوی بالای۱۸ سال معرفی شده اند.

نقی زاده با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای فراگیر شدن طرح کنترل فشارخون بیان داشت: در راستای اجرای دستورات وزیر و استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی به دنبال تحقق غربالگری صدرصدی جامعه هدف در شهرستان خاش هستیم.

 

بیشتر بخوانید 

رئیس مرکز بهداشت خاش با بیان اینکه ۵۸ هزار نفر از جمعیت شهرستان خاش مشمول طرح غربالگری کنترل فشار خون هستند گفت: تا کنون ۳۸ هزار نفر از واجدین شرایط بسیج ملی کنترل فشار خون در خاش غربالگری شده اند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ ایستگاه ثابت و سیار طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در خاش؛افزود: فعالیت غربالگری این طرح در ۲۱ مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی،۸پایگاه بهداشت و ۹۹ خانه بهداشت انجام میشود.

بیشتر بخوانید 

این مسئول ادامه داد: امروز در راستای تداوم استقرار تیم ها و ساماندهی نیروها سه جلسه در زمینه ی جمع بندی آمار،پایش افکار و جذب داوطلبین سلامت برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت خاش تصریح کرد: یک تیم مخصوص طبق زمانبندی های معین روزانه در ادارات شهرستان  حضور یافته و به مراجعه کنندگان خدمات کنترل فشار خون ارائه میکند.

نقی زاده نقش اطلاع رسانی در استقبال مردم از این طرح ملی را مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: کار اطلاع رسانی و تبلیغ طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از طریق فضای مجازی،تریبون های مساجد و سایر ابزار و امکانات مانند بنر،تراکت،بروشور و پوستر انجام شده است.

بیشتر بخوانید 

 

انتهای پیام/.