دانشگاه ولایت ایرانشهر کجاست – تمام آن چیزی که باید بدانید

دانشگاه ولایت ایرانشهر

دانشگاه ولایت ایرانشهر  از سال ۱۳۸۷ در بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی، علمی، پژوهشی و هنری رشد چشمگیری یافته است بطوریکه دانشجویان از اقصی نقاط استان و کشور برای تحصیل این دانشگاه را انتخاب می کنند.

به گزارش آوای سرحد  این دانشگاه در سال ۱۳۷۲ به عنوان یکی از دانشکده های زیر پوشش دانشگاه سیستان و بلوچستان با پذیرش ۳۰ دانشجو در مکانی استیجاری فعالیت خود را آغاز کرد.

پس از هشت سال فعالیت با افزایش سه رشته تحصیلی و پذیرش ۳۰۰ دانشجو به مرکز آموزش عالی ارتقا یافت و همچنان زیر نظر دانشگاه سیستان وبلوچستان فعالیت می کرد.
در سال ۱۳۷۸ با اعلام شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم این مرکز آموزش عالی از دانشگاه سیستان و بلوچستان مستقل شد و در همان سال به مجتمع آموزش عالی ایرانشهر ارتقا یافت.

این دانشگاه از سال ۱۳۸۷ در بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی، علمی، پژوهشی و هنری رشد چشمگیری یافته است بطوریکه دانشجویان از اقصی نقاط استان و کشور برای تحصیل این دانشگاه را انتخاب می کنند.

با توجه به اینکه شهرستان ایرانشهر افتخار میزبانی مقام معظم رهبری را دارد در سال ۱۳۹۰ با پیشنهاد مردم و مسوولان منطقه ، دانشگاه ایرانشهر به دانشگاه ولایت تغییر نام یافت.

دانشکده های دانشگاه ولایت ایرانشهر:

  • ادبیات و علوم انسانی
  • علوم پایه
  • فنی مهندسی
  • زبان‌های خارجی
  • علوم مدیریت

رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه ولایت ایرانشهر

اطلاعات تماس

آدرس : استان سیستان و بلوچستان، شهرستان ایرانشهر، کیلومتر ۵ بزرگراه شهید مرادی
تلفن : ۳۷۲۱۴۱۶۳ ؛ ۳۷۲۱۲۵۲۳؛ ۳۷۲۱۲۵۲۴؛ پیش شماره: ۰۵۴
فکس : ۳۷۲۱۱۲۷۹(۰۵۴)
کد پستی: ۹۹۱۱۱۳۱۳۱۱
ایمیل :  info@velayat.ac.ir