مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: روستای ابتر شهرستان ایرانشهر از استان سیستان و بلوچستان برگزیده پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شد.

 

حسین مسگرانی اظهار کرد: روستای ابتر از توابع شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان برای تلاش خستگی ناپذیر در گسترش فرهنگ کتابخوانی به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب در پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شناخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب هر سال در کشور اجرا می‌شود گفت: بر این اساس هر سال ۱۰ روستا و آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر  دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.

 وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب حمایت از اقدام های انجام شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

در پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، هزار و ۴۰۶ روستای از تمام استان‌های کشور شرکت کردند و  پس از داوری‌ این آثار ۵۹ روستا و منطقه عشایری از ۲۱ استان کشور به مرحله نهایی این جشنواره رسیدند که در نهایت روستای ابترشهرستان ایرانشهر از سیستان و بلوچستان جز ۱۰ روستای برگزیده این جشنواره معرفی شد./فارس