زندگینامه شهید شه بخش کرد زابلی

گروه معرفی شهدای پایگاه خبری بیرک

شهید شه بخش کرد زابلی در سال ۱۳۳۵ در شهرستان مهرستان (جنوب شرق سیستان و بلوچستان ) دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در مهرستان گذراند و برای تحصیل در دبیرستان با دوچرخه ۴۵ کیلومتر تا سوران میرفت. سال آخر تحصیلی اش به سراوان رفت و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد .

بدلیل بیماری پدرش و عدم و توانایی در پرداخت مخارج تحصیلی از ادامه تحصیل باز ماند و مجبور شد به سربازی برود.
در زمان خدمت سربازی توانمدی های خود را به خوبی به نمایش گذاشت ، به طوری که بعد از پایان خدمت سربازی تمامی فرماندهان و درجه داران اصرار به حضور وی در نظام را داشتند و اینگونه وارد ژاندارمری آن زمان شد.
بعد از چندسال خدمت با وجود همکاران رده بالاتر بعنوان فرمانده انتخاب شد و بمدت هجده سال تا زمان شهادت به عنوان فرمانده نمونه پاسگاه انتخاب میشد .
شهید کرد در زمان جنگ فرمانده پایگاه در باختران بود که از طرفی در جبهه با عراق می جنگید و از طرف دیگر با منافقان هم درگیر بود .
نظم ،توان و اقتدار شهید شه بخش کرد را سردار کوهکن مدیر کل حفظ ونشر آثار دفاع مقدس بار ها به زبان آورده، اینچنین که در پایگاه های تحت فرماندهی اش هیچ نقصی وجود نداشت و در عملیات های تحت فرماندهی اش هیچگاه با شکست مواجه نشد.
وی سالیان زیادی را در استان های سیستان و بلوچستان و کردستان به خدمت به نظام و مردم پرداخت و سرانجام این در بیست و پنجم تیر ماه سال هفتاد و هشت طی درگیری با اشرار مسلح و سوداگران مرگ در محل رودخانه جن دهستان پسکوه بعد از انجام فریضه نماز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

روح آن شهید والا مقام شاد و یادش گرامی وجاودان باد.