معاون اداره‌کل صنایع دستی سیستان و بلوچستان مطرح کرد

سیستان و بلوچستان مقصدی ارزان، متفاوت و جذاب برای گردشگران آلمانی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفته در آینده سیستان و بلوچستان مقصدی ارزان، متفاوت و جذاب برای گردشگران آلمانی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی «شهر فردا»، مجتبی میرحسینی در نشست با مدیر آژانس آلمانی در زاهدان، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری متنوع با مهمانوازترین مردمان می باشد و فرصت های ویژه ای برای حضور توریست‌های آلمانی در این استان در شاخه های مختلف گردشگری وجود دارد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین توریست در سیستان و بلوچستان در ۲ سال گذشته از کشور آلمان بوده و امکان اقامت در خانه های روستایی برای آنان فراهم شد و باعث شد خاطرات ماندگاری در ذهن گردشگران ثبت شود.
این مسئول اعلام کرد: بخش خصوصی ما حاضر به همکاری با آژانس های آلمانی است و شرایط را با کمک و مشارکت مردم برای پذیرش گردشگران آلمانی تسهیل خواهیم کرد.
وی گفت: با تلاشهایی که صورت گرفته در آینده سیستان و بلوچستان مقصدی ارزان، متفاوت و جذاب برای گردشگران آلمانی خواهد بود.
مدیر آژانس آلمانی نیز سیستان و بلوچستان را استانی با داشته های فرهنگی و جاذبه های دیدنی بیشمار دانست و گفت: تبلیغاتی که نسبت به ناامن جلوه دادن سیستان و بلوچستان مطرح می شود یک دروغ بزرگ است و این حقیقت را پس از حضور در استان به واقع می توان حس کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با فعال شدن اقامتگاه‌های سنتی در روستاهای استان، آموزش به جوامع محلی و تبلیغات موثر، بازار گردشگری این استان متحول خواهد شد.
گفتنی است؛ آندرا دیفن باخ مدیر آژانس مسافرتی اورینت آلمان به سیستان و بلوچستان سفر کرده است تا مسیرهای گردشگری استان را برای تورهای ورودی از کشور آلمان به صورت مجزا و تلفیقی با استانهای همجوار طراحی کند.