کرونا ؛ کرونا در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و افزود: شرایط در سیستان و بلوچستان به هیچ وجه عادی نیست و همچنان ویروس در سطح جامعه با سرعت در حال گسترش و چرخش است که افزایش آمار بیماران سرپایی صحت این امر را نشان می دهد.

به گزارش آوای سرحد  دکتر سید مهدی طباطبایی در گفتگویی که با ایسنا داشته اظهارداشت: موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا با ۲۶ مورد افزایش به ۷۷۱ مورد رسید.

وی با بیان این نکته که کرونا تمام نشده است اظهار داشت: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ مورد به آمار مبتلایان کرونا اضافه گردیده است که از این تعداد ۲۳ مورد سرپایی از بیمارستان ترخیص شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تاکنون ۵۶ مورد از موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا جان خودشان را از دست داده اند.

همچنین بخوانید

پیشتر در  جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص وضعیت شهرهای کشور و بازگشایی برخی مکان های مذهبی و بازگشت فعالیت ها به شرایط عادی تصمیم گیری هایی شده است ، به گونه ای که این ستاد شهر های کشور در را دسته بندی های قرمز ، نارنجی و سفید قرار میداد.

در بررسی شرایط سیستان و بلوچستان در لیست های اعلام شده ، شهر های سفید استان شامل تفتان ، چابهار،‌  خاش،  دشتیاری ، دلگان،‌  زابل،‌ زهک، سیب و سوران،‌ فنوج ، قصرقند ، کنارک ،‌ مهرستان ،  میرجاوه ،‌ نیک شهر، نیمروز ، هامون  و هیرمند بوده و در سایر شهرستان ها وضعیت نارنجی اعلام شده است .

به گزارش پایگاه خبری آوای سرحد ؛ تب ، سرفه خشک ، گلو درد ، تنگی نفس از مهم ترین علائم بیماری کوئید ۱۹ بوده و در صورت بروز علائم مردم هر چه سریع تر به مراکز غربالگری حضوری مراجعه و در صورت نیاز از آزمایش های لازم بهره مند شوند.

انتهای پیام/