برگزیده جشنواره مروجین کتاب و کتابخوانی:

طرح کوله کتاب حرکتی به سوی ترویج فرهنگ کتاب خوانی است

زاهدان- ایرنا- عضو انجمن حامی و برگزیده جشنواره مروجین کتاب و کتاب خوانی گفت: طرح کوله کتاب به عنوان حرکتی مثبت در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان روستایی شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان به اجرا در آمد.

بهمن دهواری که با طرح کوله کتاب توانسته تحولی در زمینه کتاب و فرهنگ کتاب خوانی در روستاهای شهرستان سراوان ایجاد کند، روز پنجشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی در خصوص کتاب و کتاب خوانی و راه اندازی کتابخانه در روستای مرزی کله گان از سوی موسسه حامی به خبرنگار ایرنا افزود: انجمن حامی به عنوان یک سازمان غیردولتی مستقر در پایتخت فعالیت شایسته ای در زمینه آموزش کتاب و کتاب خوانی، ساخت مدرسه و کتابخانه و همچنین توسعه فضاهای آموزشی دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر سراوان اضافه کرد: طرح کوله کتاب با امضای تفاهم نامه ای میان انجمن حامی و جمعیت هلال احمر سراوان در این شهرستان به اجرا در آمده است.
دهواری که با اجرای طرح کوله کتاب در شهرستان سراوان توانست برگزیده کشوری جشنواره مروجین کتاب و کتاب خوانی کشور شود گفت: هدف ازاین طرح آشنایی مردم و به ویژه دانش آموزان روستایی با فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.
وی از جمله فعالیت های موسسه حامی در شهرستان سراوان را ساخت دبیرستان آرزو گشت، کتابخانه محمدی، اجرای طرح کوله کتاب در شهرستان سراوان، برگزاری کلاسهای آموزشی برای فرهنگیان و توزیع نوشت افزار و پوشاک بین دانش آموزان روستایی ذکر کرد و افزود: موسسه حامی در سال تحصیلی جاری در حد توان مقدار قابل توجهی نوشت افزار در بین مدارس مناطق دور دست روستایی توزیع کرده است.
عضو انجمن حامی اظهار داشت: به زودی با همکاری بخشدار بخش جالق و دهیاران یک باب کتابخانه در روستای بند از توابع بخش جالق راه اندازی خواهد شد.
نشست هم اندیشی کتاب و کتاب خوانی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان، بخشدار جالق، دهیاران و شماری از معتمدان و بزرگان در روستای کله گان برگزار شد.