غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه قرآن به کار خود پایان داد

غرفه اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت در تهران به کار خود پایان داد.

تیمور کرد زابلی در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت در تهران در گفتگو با خبرنگار آوای سرحد اظهار داشت: غرفه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان سیستان و بلوچستان از ۲۷ اردیبهشت بمدت یک هفته در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فعالیت داشته است.

وی افرود: هدف از شرکت در این نمایشگاه معرفی استان بعنوان پایتخت وحدت اسلامی کشور،معرفی مشاهیر و چهره های برتر دینی استان،برجسته شدن عنوان استان حافظان قرآن‌و همچنین ظرفیت ها،آداب و رسوم بومی مردم استان در مباحث دینی و مذهبی در معرض نمایش قرار گرفت.

مسئول غرفه سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه تصریح کرد: در این ایام بیش از ۱هزار مراجعه کننده داخلی و خارجی از غرفه اداره کل سیستان و بلوچستان بازدید داشته اند.

کرد زابلی یاد آور شد: در این ایام نشست هایی با موضوعات دینی و فرهنگی با حضور کارشناسان هر حوزه و با همکاری غرفه ادارات کل فرهنگ و ارشاد برخی استان ها نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: حضور در این نمایشگاه ها بستر مناسب جهت معرفی هر چه بهتر استان در مسایل دینی و مذهبی را فراهم  و مهم تر از همه اینکه وحدت عملی را بصورت ملی به تماشا میگذارد.

در پایان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد خاش افزود: روند اعلام شهر برتر در زمینه حفظ قرآن کریم و اعطای عنوان حافظان قرآن به خاش بعلت برخی از مشکلات به تعویق افتاده است که امیدواریم مورد توجه و پیگیری معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بیرک طی هفته گذشته حجت الاسلام حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران،صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونین و هیات همراه، حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور ، حجت الاسلام خسروی مدیر کمیته مؤسسات و نهادهای قرآنی کشور،مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد استان های تهران،قزوین،مرکزی،قم،مدیرعامل هیات ایثار و شهادت کشور،مدیر آموزش قرآن استان قدس رضوی،نماینده سفیر پاکستان و برخی دیگر از مسئولین از غرفه اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برپا شده بود بازدید کردند.