دهیار روستای ابتر ایرانشهر گفت: مردم روستای ابتر بخش مرکزی این شهرستان با جمعیتی حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر در قالب ۹۰۰ خانوار با کمبود شدید آب شرب بهداشتی مواجه هستند.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا محمد نبی دستیار اظهار داشت: مردم ابتر در برخی نقاط روستا در شبانه روز فقط یک ساعت آب دارند به طوری که مجبورند آب آشامیدنی مورد نیاز خود را از چاههای کشاورزی و قنوات تامین کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از آب چاههای کشاورزی و قنوات سلامت مردم را تهدید می کند، افزود: هفت هزار متر از معابر این روستا فاقد لوله کشی آب است که با وجود نقشه برداری و مطالعات صورت گرفته هنوز اجرا نشده است.
دهیار روستای ابتر ایرانشهر گفت: گرمای سوزان منطقه و نبود آب شرب بهداشتی سبب شیوع انواع بیماریهای عفونی و روده ای می شود که انتظار می رود مسئولان امر چاره ای بیندیشند.
بخشدار مرکزی ایرانشهر نیز با تایید مشکل کمبود آب شرب روستای ابتر گفت: مکاتبات زیادی برای حل مشکل کمبود آب آشامیدنی بهداشتی مردم این روستا صورت گرفته به طوری که در حال حاضر مشکل ۷۰ درصد آب روستا بر طرف شده است.
خالد آهوپا اظهار داشت: مشکل آب آشامیدنی تمام روستاهای این بخش در آینده نزدیک بر طرف می شود.
مدیر آب و فاضلاب روستایی ایرانشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از حفر و تجهیز چاه روستای ابتر خبر داد و گفت: عملیات لوله گذاری شبکه های فرسوده و معابری که فاقد لوله هستند از فردا آغاز می شود.
محمدرضا کلکلی اظهار داشت: کاهش بارندگی و برداشت زیاد آب از چاههای کشاورزی پایین دست سبب شده تا سطح آب چاههای روستای ابتر پایین برود و قنوات نیز خشک شوند.
انتهای پیام/