معرفی شهید خلیل احمد ستوده

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

شهید خلیل احمد ستوده

شهید خلیل احمد ستوده در سال ۱۳۴۵ در قریه دارسان از توابع ایرندگان در خانواده ای فقیر و تهیدست چشم به جهان گشود ، خانواده ای که از هر جهت مومن و با ایمان بود . وی دوره ابتدایی را با موفقیت طی و بعد از دوره ابتدایی وارد یکی از مدارس ایرندگان شد .

در تمام مدت تحصیلاتش با معلمین و شاگردان و حتی سایر مردم برخورد خوب و پسندیده داشت و از نظر اخلاق هم اخلاق اسلامی داشت ، وی همیشه نمازش را به جا می آورد ، اخلاقش با مردم اسلامی بود هیچ وقت باعصبانیت صحبت نمی کرد ، اگر بزرگتری صحبت می کرد و سط حرفش نمی پرید و حرفش را قطع نمی کرد ف به پدر و مادرش احترام می گذاشت به حرف والدین گوش می داد .

وی پس از پایان تحصیلات دوره راهنمایی داوطلب شد که در بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ایرانشهر به فعالیت بپردازد و او به مدت دو سال در بسیج سپاه خدمت کرد و بعد از آن داوطلب شد به جبهه حق علیه باطل برود تا وظیفه اسلامی و انسانی را انجام داده باشد .

هدف و انگیزه شهید از رفتن به جبهه این بود که دفاع از میهن و اسلام و مسلمین را یک وظیفه شرعی برای خودش و هموطنانش میدانست و آن هم ایمان به خدا بود که او را وادار به جبهه رفتن کرد ، در مدت زمانی که در بسیج سپاه پاسداران بود توانست ماموریتهایی که به او داده میشد به نحو احسن انجام دهد در همه حال نسبت به اهداف اسلام و انقلاب پایبند و فرامین فرماندهان خود و مسئولین را تا سرحد جانبازی و شهادت با انظباط کامل و سلسله مراتب فرماندهی اطلاعت و به قوانین و مقرارت عمل می کرد و در حفظ و تقویت جو معنوی جبهه ها کوشا بود .

وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام می داد تا اینکه در جبهه های حق علیه باطل در والفجر یک به آن چیزی که در قلبش سیر می کرد دست یافت و به شهادت رسید .