امام جمعه اهل سنت خاش گفت : نقاط مشترک بین شیعه و سنی بسیار است که باید تقویت شوند 

به گزارش خبرنگار بیرک مولوی محمد علی شهنوازی امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: وحدت امت اسلامی مورد تاکید قرآن و ائمه معصومین (ع) است و در روایات متعدد هم بر ضرورت وحدت تاکید شده است.

مولوی شهنوازی افزود: امروز علاوه بر اشتراکات مذهبی، دشمن مشترک هم داریم و استکبار و صهیونیستها عزم خود را جزم کرده اند که با ایجاد انواع گروههای تکفیری بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: عقل اقتضا می کند همه در مقابله با دشمن متحد باشیم و در طول چهل سال گذشته موفقیت های نظام در پرتو همبستگی و هم افزایی جامعه صرف نظر از قومیت ها و مذاهب بوده است.

وی خاطر نشان کرد : ندای تفرقه با تز معروف انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن و توسط عناصر ناآگاه داخلی یا ناشی از تعصبات مذهبی است.

همچنین بخوانید

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش، اتحاد بین مسئولان اداری و اجرایی را ضروری دانست و افزود: طرح بسیاری از مشکلات در سطح جامعه کمکی به انسجام ملی نمی کند.

وی اظهار داشت: برخی از سران کشورهای اسلامی یا مرعوب یا مزدور دشمنان هستند و گاهی احساس می شود دست آنان در دست دشمنان مسلمین است.

مولوی شهنوازی گفت: آنچه در موضوع وحدت مهم است اتحاد بین امت اسلامی و آگاه سازی آنها نسبت به این موضوع است.

وی ادامه داد : نقاط مشترک شیعه و سنی بسیار است و باید آنها را تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: دشمنان تنها به تفرقه بین شیعه و سنی بسنده نمی کنند بلکه اختلاف و تفرقه بین اقوام عرب، لر، ترک، فارس، بلوچ و کرد، اختلاف بین سپاه و ارتش و بدبین کردن آنها نسبت به هم، اختلافات بالا شهر و پایین شهر یا شهری و روستایی و ایجاد اختلاف بین سازمانها را دامن می زنند تا کشور را به سوی ناامنی ببرند.