هنر میزبان مسافران نوروزی در خاش خواهد بود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد خاش گفت: اجرای موسیقی سنتی و اصیل بلوچستانی برای مسافران نوروزی در خاش باعث معرفی و شناخت هر چه بهتر فرهنگ،آداب و رسوم قوم بلوچ میشود.

مسافران نوروزی در خاش

تیمور کرد زابلی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار بیرک اظهار داشت: هنرمندان خاشی با فرهنگ و هنر خود در ایام نوروز از مسافرین استقبال خواهند کرد.

وی افزود: هنرمندان در زمینه موسیقی سنتی و پاپ و همچنین نمایش عروسکی طی ایام نوروز در سیاه چادر فرهنگی یا گدام در سطح شهرستان برنامه های فرهنگی و هنری را اجرا خواهند کرد.

کرد زابلی حضور هنرمندان در سیاه چادرهای فرهنگی را عامل استقبال هر چه بیشتر مسافران از این مکان های فرهنگی عنوان کرد و گفت: هنرمندان بوسیله هنر و توانایی های خود از مسافرین و هموطنان استقبال و پذیرایی میکنند.

وی با بیان اینکه اجرای موسیقی سنتی و اصیل بلوچستانی برای  مسافران نوروزی  باعث معرفی و شناخت هر چه بهتر فرهنگ،آداب و رسوم قوم بلوچ میشود گفت: هنرمندان و نوازندگان سنتی خاش در این ایام همراه با سایر ادارات عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در ارائه خدمات فرهنگی و هنری در سیاه چادر های فرهنگی همکاری و مشارکت میکنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد خاش تصریح کرد: در روزهای آتی اکیپ هنرمندان و نوازندگان سنتی در روستاهای هدف گردشگری خاش حضور میابند و نسبت به اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری اقدام میکنند‌.

وی یاد آورشد: نمایشگاه عکس و هنر از جاذبه های گردشگری، توانایی های هنرمندان شامل نقاشی،گرافیک،صنایع دستی و ابزار و آلات موسیقی سنتی نیز طی این ایام در این سیاه چادرهای به معرض نمایش گذاشته میشود.