هیچ بهانه‌ای برای تاخیر در اجرای پروژه چابهار- زاهدان پذیرفته نیست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با احداث راه آهن چابهار -زاهدان – میلک، یک مسیر ترانزیتی ریلی از دریای عمان تا کشورهای آسیای میانه ایجاد خواهد شد که توسعه اقتصادی و اجتماعی استان و منطقه را در پی دارد.

به گزارش مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک به نقل از  ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان سید دانیال محبی امروز شنبه به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه ها در مناطق جنوبی استان، از قطعات مختلف پروژه راه آهن چابهار – زاهدان -میلک بازدید کرد.

وی گفت: طول مسیر این پروژه ۶١٠ کیلومتر از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار واقع در دریای عمان آغاز شده و با عبور از شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل می شود.

استاندار با بیان اینکه اجرای این طرح یکی از برنامه های مهم در جهت تحقق أهداف اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، اهداف اصلی این طرح را ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی استان و منطقه برشمرد.

محبی مبلغ اولیه قرارداد احداث این طرح را ٢ هزار و ۴١ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: این پروژه  دارای ٨ قطعه می باشد که عملیات اجرایی ۶ قطعه از آن پیشرفت فیزیکی ۴٢درصد در بخش زیرسازی دارد.

هیچ بهانه ای را برای تاخیر در اجرای پروژه نمی پذیرم

استاندار در بازدید از قطعه ٧ پروژه راه آهن چابهار – زاهدان با بیان اینکه عملیات اجرای این پروژه با تاخیر شروع شده است، اتمام این قطعه را در موعد مقرر خواستار شد و گفت: هیچ بهانه ای را برای تاخیر در اجرای پروژه راه آهن نمی پذیرم.

وی همچنین از معاون عمرانی استانداری و فرماندار خاش خواست مشکلات پیش روی این قطعه را بصورت ویژه بررسی و رفع کنند.

قطعه ٧ پروژه راه آهن چابهار-زاهدان در محدوده شهرستان خاش به طول ٧٠ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ٩ و ٨٨ صدم درصد در حال اجرا است.

پیشرفت زیرسازی این قطعه حدود ١۴درصد است که تا اسفند سال ٩٧  به پایان خواهد رسید.