وضعیت کرونا در خاش

به دنبال گسترش شیوع بیماری “کویید-۱۹” در “استان سیستان بلوچستان” ستاد اجرایی و عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا “شهرستان خاش” تشکیل جلسه داد.

به گزارش آوای سرحد فرماندار خاش در این جلسه اظهار کرد : بر اساس کارشناسی وزارت بهداشت و درمان بسیاری از محدودیت های اعمال شده در کشور و استان برداشته شد که بدنبال آن حساسیت مردم در رعایت موازین بهداشتی کم شد و تبعات آن در حال بروز می‌باشد‌ .

“صاحب گل صالحی” افزود : در چنین شرایطی همراهی و همگامی مردم ضروری بوده و رعایت موازین بهداشتی و “فاصله گذاری اجتماعی” باید همچنان ادامه یابد ؛ در غیر اینصورت ناچار به تعطیلی “بازار خاش” طی روز های آینده خواهیم بود.

“فرماندار خاش” هشدار داد : وضعیت شهرستان خاش در حالت زرد و نزدیک به خطرناک است و از مردم خواهش میکنیم همکاری لازم را داشته و در خانه بمانند.

صالحی تصریح کرد: آمار تعداد افراد با نتایج مثبت کرونا در شهرستان خاش به ۴۳ نفر رسیده و متاسفانه تاکنون ۷ نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

فرماندار خاش در ادامه افزود : در روستای “نجف آباد” و آبادی های اطراف آن ۴۲ مورد مشکوک گزارش شده و تعداد ۱۰ نفر با نتیجه کرونای مثبت شناسایی شده  که متاسفانه ۲ نفر بر اثر بیماری در این روستا فوت کرده اند.

وی ادامه داد : وضعیت این روستا در حالت بحرانی قرار دارد و فورا قرنطینه خواهد شد.

وی تاکید کرد : مدارس در مناطق با دچار بحران از جمله نجف آباد، خسرو آباد، ناصر آباد، رستم آباد، گرنچین، سبزگز ، گزو چاهک و هشیک بازگشایی نخواهند شد.

صالحی در پایان عنوان کرد :رعایت موازین بهداشتی در خبازیها، سوپرمارکت ها ، اصناف و جایگاه های سوخت همچنان با حساسیت و  جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.