کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گزارشی از شناسایی ۵۲ مورد جدید و ۴ فوتی در اثر ابتلا به “ویروس کرونا” در “سیستان و بلوچستان” خبرداد.

به گزارش آوای سرحد  “سید محمد هاشمی شهری” در این گزارش عنوان کرده که با افزایش ۵۲ نفر به مجموع مبتلایان ویروس کرونا و ۴ فوتی جدید در سیستان و بلوچستان  آمار مبتلایان به ۱ هزار و ۶٠٧ نفر و مجموع فوتی ها به ٨٧ نفر رسیده است.

“هاشمی شهری” در ادامه می افزاید که در حال حاضر ۵۱ نفر از بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان های سطح استان بستری هستند ؛ این در حالی است که در هفته های گذشته این تعداد به حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر کاهش یافته بود.

این مسئول هشدار داد که  آمار فوتی ها در اثر کووید-۱۹ ماهیت خطرناک این بیماری را به خوبی نشان میدهد.

او تاکید میکند که “تنها‌ نسخه علمی و عملی برای استمرار فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و در عین حال حفاظت از جان مردم رعایت بهداشت فردی و اجرای مفاد طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است.”

از سویی وضعیت انتشار ویروس کرونا بازار شهرهای “خاش” و “ایرانشهر” را به تعطیلی کشانده است.

از طرفی “مهدی میرادی” مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار نیز در گفتگویی که با خبرگزاری ایرنا داشته از اعلام وضعیت قرمز در شهرستان چابهار خبر داده  است .

او در این گفتگو هشداد داده که به منظور حفظ سلامت شهروندان و مقابله با شیوع گسترده بیماری کرونا، برپایی تمامی مراسمات و تجمعات اعم از مذهبی، فرهنگی و خانوادگی تا اطلاع بعدی ممنوع است.