کلنگ احداث هزار واحد مسکونی در خاش زده شد

با حضور رئیس کمیته امداد کشور و استاندار سیستان و بلوچستان کلنگ احداث هزار واحد مسکونی استان در خاش‌ به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری بیرک  سید مرتضی بختیاری ظهر امروز در مراسم کلنگزنی هزار واحد مسکونی در خاش اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و با همکاری مجموعه دولت و کمیته امداد طبق تفاهم نامه های صورت گرفته ۶ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان تحت پوشش فاقد مسکن سیستان و بلوچستانی احداث خواهد شد.

وی افزود: در فاز یک این طرح در روز جاری کلنگ احداث هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان در شهرستان خاش به زمین زده شد.

بختیاری خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه های صورت گرفته کمیته امداد حضرت امام(ره) در سه استان کشور شامل ۶ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان،۵ هزار واحد در مناطق محروم استان کرمان و ۵ هزار واحد نیز در استان خراسان جنوبی برای مددجویان فاقد مسکن احداث خواهد شد.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در سایه همدلی و همکاری به تعهدات خود عمل کنیم و تا پایان سال کار احداث‌۶ هزار واحد مسکونی در سطح استان پهناور سیستان و بلوچستان را به اتمام برسانیم.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از ظرفیت ها و توانمندی های بالایی برخوردار است گفت: با در نظر داشتن ظرفیت های ویژه این استان ۳ هزار سهم اشتغالزایی به مقدار قبلی افزوده شد و جمعا در سال جاری ۱۲ هزار شغل در استان ایجاد میکنیم.

بختیاری تصریح کرد: باتوجه به اهمیت سال رونق تولید رقم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه سهم تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در سراسر کشور تعیین شده است.

این مسئول در پایان قول مساعد جهت احداث مرکز شبانه روزی دخترانه در شهرستان خاش را برای دانش آموزان دختر تحت پوشش را اعلام کرد.

همچنین احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: محرومیت زدایی یکی از برنامه مهم و حائز اهمیت نظام ایران اسلامی است که بخش قابل توجهی از آن توسط نهاد حمایتی کمیته امداد صورت میگیرد.

وی افرود: در حوزه بودجه ای سال ۹۸ تعداد۶ هزار واحد مسکونی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد تا پایان سال در استان احداث و به بهره برداری میرسد.

موهبتی تصریح کرد: با اقدامات نهاد های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی،بنیاد مسکن،بنیاد برکت،بنیاد مستضعفان،آستان قدس رضوی و سایر ارگان ها و سازمان هایی که در راستای محرومیت تلاش میکنند امیدواریم سهم ایجاد اشتغال مفید سیستان و بلوچستان به بیش از ۲۵ هزار شغل در حوزه روستایی برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲۲ درصد از جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند گفت: با فرهنگسازی مناسب باید سهم مشارکت خیرین در استان برای رفع محرومیت ها نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

در ادامه علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم افزایش سهمیه پذیرش افراد نیازمند و بی بضاعت تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات حمایتی به قشر محروم و نیازمند جامعه از جمله اقدامات ارزشمند کمیته امداد بشمار میرود‌.

عضو کمیسیون اجتماعی خواستار ایجاد مرکز شبانه روزی دخترانه در خاش و استقرار اداره کمیته امداد در شهر ایرندگان شد و بر لزوم حذف بهره بانکی از تسهیلات اشتغالزایی افراد تحت پوشش و افزایش سهمیه استخدامی بانوان در چارت سازمانی کمیته امداد تاکید کرد.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش نیز خواستار مشارکت کمیته امداد در مجتمع کشت صنعت گوهرکوه شد و بیان داشت: با توجه به اینکه فقط  ۲۰ درصد از ظرفیت مجتمع کشت و صنعت گوهرکوه اکنون استفاده میشود میطلبد کمیته امداد مددجویان  تحت پوشش را بعنوان سهامدار و یا نیروی کار توانمند وارد چرخه کشت و تولید کند تا شعار سال نیز محقق شود.

وی تاکید کرد: جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به دانش آموزان دختر تحت پوشش احداث مرکز شبانه روزی دخترانه از ضروریات محسوب میشود.