نجات جان کوهنورد مشهدی در تفتان ؛ تفتان ؛ هلال احمر

رئیس جمیعت هلال احمر خاش گفت: با جستجوی چند ساعته نجاتگران هلال‌احمر خاش در ارتفاعات کوه تفتان خاش ، کوهنورد ۳۷ مشهدی  مصدوم شده نجات پیدا کرد.

به گزارش آوای سرحد جلال هاشمزهی در گفت و گو با خبرنگار ما  اظهار کرد: شب گذشته با اعلام حبر بروز حادثه برای یک کوهنورد در تفتان عملیات نجات در ارتفاعات تفتان آغاز شد.

هاشمزهی در این گفتگو می افزاید :  تیم ۷ نفره از نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر خاش جهت انجام علمیات امداد رسانی اعزام شد.

رئیس جمیعت هلال احمر خاش ادامه داد : پس از جستجوی چند ساعته نجاتگران جمعیت هلال‌احمر خاش در ارتفاعات کوه تفتان جان کوهنورد ۳۷ مشهدی نجات داده شد.

او گفت: متاسفانه به هنگام امداد رسانی ، یک نفر از امدادگران به علت پرت شدن از صخره با شیب تند از ناحیه مچ پا مصدوم شد که قادر به ادامه مسیر بازگشت نبود.

هاشمزهی ضرورت برنامه ریزی مناسب پیش از صعود کوهنوردان و استفاده از افراد با تجربه و بومی برای رهبری تیم ها را جهت به حداقل رساندن حوادث کوهنوردی لازم دانست و افزود: نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان به دلیل آشنایی و شناخت کامل مسیرهای صعود و فرود ارتفاعات آتشفشان نیمه فعال تفتان همواره راهنمایان مناسبی برای کوهنوردان می‌باشند.

هاشمزهی هشدار داد :  ضرورت دارد کوهنوردان علاقه مند به صعود قله تفتان پیش از اقدام به صعود  شرایط و توصیه های لازم برای پیمایش مسیر را از نجاتگران مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان این جمعیت جویا شوند.

همچنین بخوانید