گردشگری رمضان با حضور گردشگران خارجی در سیستان و بلوچستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان، گردشگرانی از کشورهای سوئد، فرانسه و آفریقا به این استان سفر کردند و با فرهنگ رمضان در این استان آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری بیرک مجتبی میرحسینی در این باره  اظهار کرد: گردشگری رمضان یکی از شاخه های گردشگری در میان جوامع اسلامی است که گردشگران در نقاط مختلف با آداب و رسوم خاص فرهنگ رمضان آشنا میشوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: در استان سیستان و بلوچستان آیین های ویژه ماه رمضان از جمله سحرخوانی، پخت غذاهای محلی ویژه رمضان، غبارروبی مساجد و تکایا، اکرام و اطعام مستمندان وشب زنده داری در مراسم شب های قدر اجرا می‌شود.

وی گفت: در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان، گردشگرانی از کشورهای سوئد، فرانسه و آفریقا به این استان سفر کردند و با فرهنگ رمضان در استان سیستان و بلوچستان آشنا شدند.

میرحسینی خاطرنشان کرد: رونق گردشگری در جامعه ما افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایداررا به همراه خواهد داشت که نتیجه آن کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط خواهد بود./فارس