۲۰۰ برنامه فرهنگی همزمان با دهه فجر در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر برگزاری ششمین جشنواره فیلم فجر در استان، ۲۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در دهه فجر در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

به گزارش مجله خبری بیرک به نقل از  خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حسین مسگرانی ظهر امروز در نشست خبری در محل اداره‌کل ارشاد ‌این استان اظهار داشت: امسال جشنواره فیلم فجر با فعالیت دو سالن اشراق و سینما هلال در زاهدان برگزار می‌شود که از فیلم‌های جشنواره ۱۴ فیلم در این دو سینما اکران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به طور معمول بلیط فیلم‌های جشنوراه فجر با بلیط معمولی سینما تفاوت دارد ادامه داد: اما با توجه به وضعیت معیشتی مردم استان همان قیمت فعلی یعنی ۵۰۰۰ تومان برای جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده است، به لحاظ کیفی نیز فیلم‌های امسال جشنواره هم از نظر محتوایی و هم از نظر کیفیت نسبت به سال گذشته متوسط رو به بالا هستند و پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال مردم افزایش یابد.

وی با بیان این که فیلم سینمایی شعله با حمایت بنیاد سینمایی فارابی در منطقه سیستان تولید شد، گفت: قصد داریم در حین افتتاحیه فیلم فجر و یا در حین جشنواره این فیلم اکران و از عوامل آن تقدیر شود.

مسگرانی تصریح کرد: از آنجایی که در اکثر تولیدات رسانه‌ای از این استان تصویر خوبی وجود ندارد برای تغییر این چهره بنیاد فیلم‌سازی فارابی قول حمایت  از فیلم‌هایی را داده است که برای ساخت فیلم از لوکیشن‌های استان استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد:  طرح جدید سازمان سینمایی این است که شهرداری‌ها و ادارت ارشاد سالن‌هایی را برای ایجاد سینمای کوچک تجهیز کنند که تاکنون ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان به تجهیزات سالن سینما تجهیز شده‌اند و دو مجموعه سینما سیار هم در جنوب و شمال استان اضافه خواهد شد.

وی با بیان این که جشنواره فجر از ۱۳  تا ۲۲ بهمن برگزار می شود، خاطرنشان کرد: به‌جز جشنواره فیلم، جشنواره تجسمی فجر با برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی و همچنین جشنواره شعر فجر با حضور شاعران ملی و استانی در استان برگزار می شود.

مسگرانی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه هنرهای تجسمی، شب‌های شعر و خاطره انقلاب از جمله برنامه‌هایی است که در کمیته فرهنگی هنری به تصویب رسیده است. از طرفی با توجه به تلاقی ایام فاطمیه با اواخر دهه فجر با رعایت یک فاصله مشخص برنامه‌هایی مانند اجرا نمایش‌های خیابانیو سرودهای انقلابی در همه شهرستان‌های استان خواهیم داشت.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بعد از پنج سال یکی از تئاترهای استان یعنی «آیفون» به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد، افزود: ابتدا دو تئاتر از استان برای شرکت در این جشنواره برگزیده و ارسال شد اما آیفون  به تئاتر فیلم فجر راه پیدا کرد که ششم بهمن ماه در تالار استاد سمندریان در تهران دو نوبت اجرا خواهد داشت.

وی ادامه داد: این تئاتر نمایشی است که آسیب های اجتماعی را در قالب طنز بیان می‌کند شب گذشته نیز آخرین اجرای آن در زاهدان بود که استقبال فوق العاده‌ مردم را به همراه داشت.