اولین جشنواره گردشگری غذای انباگ در گنج آور

اولین جشنواره گردشگری غذای انباگ در گنج آور

 جشنواره انباگ باحضور میهمانان شهرستانی، استانی و کشوری و ۴۰ نفر از جوانان فرهنگی اجتماعی و دانشگاهی از شهرهای بمپور ، محمدان و ایرانشهر به دعوت فرماندار قصرقند زیر سایه سار درختان انبه برگزار شد.

به گزارش آوای سرحد  در ابتدای این جشنواره حمیراریگی ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم و مسئولین در اولین جشنواره انباگ گفت:  امروز استان پهناور سیستان و بلوچستان با اداب ، رسوم و فرهنگ توانسته جای پای خوبی در کشور ایجاد کند.

فرماندار قصرقند درادامه افزود؛  ماوظیفه داریم فرهنگ غنی مردمانمان را به جهانیان معرفی کنیم و امروز با توجه به اینکه قصرقند هنوز شهرستان نوپایی است ولی دارای پتانسیل بالای است و بنا داریم این ظرفیتها را برجسته نماییم.

در ادامه ایوب دامنی عضو شورای شهر ایرانشهر میهمان جشنواره دقایقی به نمایندگی از جوانان دعوت شده سخنانی ایراد نمود .

ریس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر ایرانشهرضمن خداقوت و دست مریزاد به بانیان این برنامه ادامه داد؛ برگزاری چنین جشنواره ها و مراسم های فرهنگی نشان از نگاه بلند ، نگرش فرهنگی و نمادتوانمندی بانوان ایرانی علی الخصوص در  بلوچستان می باشد وجشنواره انباگ گویا و هویت ایرانی و سنتهای قومی یکی از مناطق بلوچستان میباشد.

وی در ادامه نگاه فرهنگی خانم حمیرا ریگی در جایگاه فرماندار و تعامل  و همکاری و هماهنگی دستگاهها و ادارات را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد اعتماد و باور مابه جامعه بانوان بیش از این میباشد و خواستار استفاده بیشتر از بانوان در امورات مدیریتی شد.

وی افزود: برگزاری چنین مراسماتی باعث ایجاد روحیه ، نشاط و بلوغ فکری ،پویایی و  ترقی اجتماعی اقتصادی در جامعه خواهد بود

وی جشنواره های فرهنگی بومی را عاملی برای انتقال خرده فرهنگ ها و فرهنگ و باور مردم یک منطقه دانست .

عضو شورای شهرستان ایرانشهر  با بیان اینکه  استان ما بدلیل  نگاه نابرابر مسئولین حوزه گردشگری امروزه کمترین شاخص های گردشگری بلحاظ ایجاد زیرساختهای مورد نیاز گردشگران در کشور را دارد ضمن انتقاد از عملکرد سازمان میراث و گردشگری در خصوص گردشگری افزود : استان س وب  در  زمینه های مختلف جاذبه های گردشگری از شهر سوخته زابل تا دریای زیبای چابهار دارای قابلیت های بینظیری در سطح کشور میباشد که نگاه و توجه ویژه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را میطلبد .

وی  از آقای میرحسینی بعنوان معاون  گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان خواستار پیگیری  رفع نیازها و ایجاد زیرساختها با توجه به پتانسیل بالای استان و حوزه بلوچستان در جهت گردشگری ورود دولت مردان در این بخش را  خواستار شد.

مهندس میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ، پیرمحمد ملازهی کارشناس مسایل سیاسی، حاج اقا ارشادی مدرس دانشگاه فردوسی مشهد از دیگر سخنرانان این جشنواره بودند.