حضور ۸۸ هنرمند سیستان و بلوچستان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

به گزارش مجله خبری بیرک به نقل از ایرنا  معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۸ هنرمند و فعال عرصه گردشگری این استان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شرکت دارند.

مجتبی میرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه بین المللی از سوم تا ششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف نمایشگاه از جمله گردشگری کودک، گردشگری غذا، سیاه چادرهای عشایری، کپر بلوچستان، خانه محلی سیستان و غیره حضوری فعال دارد.
وی غرفه معرفی تفریحات دریایی، صنایع دستی در رشته های مختلف از جمله سکه دوزی، سوزن دوزی، لباس محلی، حصیر، راهنمایان، دفاتر گردشگری و غرفه منطقه آزاد را از دیگر غرفه های سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه ذکر کرد.
وی گفت: در غرفه کودک رونمایی از عروسک های منطقه ایرانشهر و نیز عروسک های سایر مناطق سیستان و بلوچستان با لباس محلی ارائه می شود.
میرحسینی با اشاره به اینکه سه گروه موسیقی محلی از سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه شرکت کردند، افزود: نقاشی جاذبه های گردشگری و ارائه بسته های معرفی این استان از دیگر برنامه هایی است که در این نمایشگاه اجرا می شود.
وی افزود: از آنجایی که حضور در این نمایشگاه می تواند فرصت بسیار خوبی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های سیستان و بلوچستان باشد سعی شده است با ارائه محصولات متفاوت با بذرپاشی در نگاهها برای ترسیم سیمای جدیدی از استان بتوانیم محصول این اتفاقات و اقدامات هدفمند آتی را در سالهای آینده نظارگر باشیم.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان – زابل – زاهدان، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک – کنارک – چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.