بهره گیری از تجربه مردم و استفاده از فکر جوانان در دستور کار دولت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره گیری از تجربه مردم و استفاده از فکر جوانان و نخبگان برای پیشرفت و توسعه کشور در دستور کار دولت دوازدهم است.

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

سید دانیال محبی جمعه شب در شورای اداری شهرستان خاش اظهار داشت: باید افراد جوان و تحصیل کرده، نخبه و کارآمد در ادارات راه پیدا کنند و پس از آن مدارج ترقی را با به نمایش گذاشتن شایستگی های خود طی کنند.
وی ادامه داد: با این نگاه و تقویت نیروی انسانی به استفاده از افراد خوش فکر و توانمند در مناصب اداری می اندیشیم.
وی خاطر نشان کرد: قطعا در مدیریت های سیستان و بلوچستان به توان و ایده های نو نگاه خواهیم داشت و در گزینش ها؛ نیروی انسانی کارآمد مورد حمایت قرار می گیرند و رویه دولت در این استان رشد دادن استعدادها و حمایت از نخبگان است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان از ثروت های فراوانی در حوزه های مختلف بهره می برد لذا برای جذب سرمایه گذاران و افرادی که سرمایه های خود را به خارج از این استان و کشور برده اند تلاش می کنیم و قطعا از افراد کار آفرین و سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه های صید و صیادی و رونق فعالیت های اقتصادی در سواحل مکران و ظرفیت های دیگر گردشگری و صنایع و معادن با مشارکت دادن تمام اقشار میسر است و در فرمانداری ها و اتاق های فکر دولت باید از پتانسیل‌های این استان بهره برداری شود.
محبی با بیان اینکه اعتدال، تدبیر و امید و حرکت در مسیر عدالت؛ شعار و هدف مهم دولت است افزود: دولت با این نگاه به سیستان و بلوچستان توسعه و آبادانی منطقه را مورد توجه قرار داده است.
وی تاکید کرد: با نگاه بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش دولتمردان از ظرفیت های سیستان و بلوچستان بهره برداری می شود تا بسیاری از مشکلات و بن بست ها در مباحث اشتغالزایی و اقتصادی برچیده شود.
وی با اشاره به مشکلات سیستان و بلوچستان در مبحث خشکسالی ها و وارد شدن خسارت به مردم افزود: استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان و تکیه بر مزیت ها و حرکت بر بسترهای توسعه ای امید و نشاط را به این استان هدیه می کند.
وی با مقایسه خدمات نظام اسلامی با دوران قبل از انقلاب بیان کرد: استقلال، آزادی، توسعه، عمران و آبادانی در کشور بعد از انقلاب به نسبت سالهای قبل از انقلاب غیر قابل مقایسه است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات ارزشمندی در چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور انجام شده است و زیر سئوال بردن خدمات نظام از جهل افراد جاهل حکایت دارد که بر علیه دولت تبلیغ می کنند.
محبی ادامه داد: ویژگی و شاخصه یک جامعه موفق و توسعه یافته مشارکت دادن اقشار مختلف در امور است لذا جای خوشبختی است که مردم خاش از این ویژگی ها بهره می برند.
وی افزود: علما، نخبگان، افراد دارای تجربه و تخصص در توسعه جامعه نقش دارند و اثرگذاری آنها غیرقابل انکار است.
وی بیان کرد: شهرستان خاش دارای هویت، فرهنگ، تمدن غنی و مردمی با ویژگی صبوری و وفاداری است که تاکنون شایستگی های خود را نشان داده اند.
فرماندار شهرستان خاش نیز با گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: مردم ایران شایسته بهترین خدمات هستند لذا بر خود وظیفه می دانیم برای آنان خدمت کنیم.
محمد اکبر چاکرزهی با برشمردن ظرفیت های مختلف خاش در مباحث مرزی، گردشگری، کشاورزی، صنایع و معادن و نیروی انسانی کارآمد و غیره بیان کرد: مردم مهمان نواز و مرز دار این شهرستان و دارای ویژگی شاخص مبارزه با بیگانگان در تاریخ انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده اند که به کشور و ارزش های اسلامی و انقلابی وفادار هستند.
وی با برشمردن خدمات دولت در حوزه های مختلف افزود: در مباحث آموزشی، خدمات آب و برق، راه و توسعه زیرساخت های شهری و روستایی اقدامات ارزشمندی انجام شده است که در زمینه اجرای پروژه های گازرسانی، راه آهن و بالابردن شاخص های تحصیلی و نیز استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان شروع شده و کارها و برنامه های دولت در این مباحث با قوت ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه مردم خاش با مشکلات کم آبی مواجه هستند بیان کرد: در مبحث خشکسالی ها خسارت های فراوانی به مردم این منطقه وارد شده است.