آغاز بکار بزرگترین رویداد فرهنگی سیستان و بلوچستان
نمایشگاه بزرگ کتاب، بزرگترین رویداد فرهنگی سیستان و بلوچستان، در زاهدان آغاز بکار کرد.
مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در این رابطه بیان کرد: نوزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان با حضور ۴۱۹ ناشر از سراسر کشور از امروز کار خود را در زاهدان آغاز کرد.
حسین مسگرانی بیان کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۹ اسفند در زاهدان دایر است.

وی افزود: نوزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان با ۲۴۲غرفه، ۲۲۵ ناشر مستقل، ۱۳۸ نمایندگی نشر، ۴۵ ناشر فروش متمرکز و ۱۱ ناشر استانی به مدت یک هفته در محل نمایشگاه‌های دائمی زاهدان دایر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۳۱ غرفه به ناشران استانی اختصاص دارد، افزود: ۵۱ هزار و ۶۵۲ عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: میزان بن کتاب امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و از ۷۰۰ میلیون تومان به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی به برنامه‌های جانبی در حین برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: برگزاری شب‌های فرهنگی ویژه سه شهرستان خاش، سراوان و زهک ازجمله این برنامه‌هاست که نمایندگان هر یک از این شهرستان‌ها به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان می‌پردازند .

مسگرانی با بیان اینکه مهمان ویژه این نمایشگاه رضا امیرخانی نویسنده مطرح کشور است، تصریح کرد: برگزاری نشست با حضور اصحاب قلم و نویسندگان و نقد آثار در حین برگزاری نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از نویسندگان برتر کتاب سال استان تقدیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال ۱۱۰ کتاب ویژه سیستان و بلوچستان از سوی نویسندگان استانی به دبیرخانه کتاب سال استان ارسال‌شده است که آثار در حال داوری است.

مسگرانی ادامه داد: امسال هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در سالن جانبی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با ۱۰ غرفه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هر یک از رسانه‌ها برنامه‌ها و دستاوردهای خود را در حوزه فضای مجازی و رسانه‌های نوین ارائه می‌دهند.

مسگرانی خاطرنشان کرد: ساعت بازدید نمایشگاه صبح‌ها ۹ تا ۱۲ و عصرها ۱۶ تا ۲۰ است که در روزهای پربازدید امکان تمدید نیز وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، دبیرخانه کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان و سازمان اسناد و کتابخانه‌های استان به‌صورت ویژه آثار خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.