ارائه تسهیلات ۱۲ درصدی به شرکت‌های دانش بنیان

رئیس اداره بازاریابی توسعه صادرات ایران گفت: بانک توسعه صادرات ایران برای حمایت از شرکت های دانش بنیان ، تسهیلاتی با نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفته است .

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، عبدیان در نشست با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پرداخت تسهیلات با نرخ ۵ درصد هم به شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی شده است .

وی بیان کرد: از اقدامات بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی ۳۴ میلیون دلار برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بوده است .

وی با بیان اینکه این بانک، با هدف توسعه صادرات غیر نفتی به فعالان اقتصادی تسهیلات ارائه می کند، گفت: فعالان اقتصادی با بهره گیری از قابلیت های بسیار متنوع سیستان و بلوچستان می توانند از تسهیلات با سود کم بهره ببرند .

زنگنه مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن مرزهای طولانی آبی و خاکی،همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، قابلیت افزایش صادرات محصولات غیر نفتی دارد که این امر همت تولیدکنندگان و صادرکنندگان را می طلبد.

وی در ادامه افزود: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و سیاسی خاص در منطقه جنوب شرق کشور از ظرفیت های ویژه ای در زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تولید انرژی های پاک و تجدید پذیر، طرح توسعه بندر، طرح های معدنی و صنایع فرآوری و طرح های توسعه ای دیگر از جمله تولید فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز، حمل و نقل هوایی، دریایی و توریستی و گردشگری برخوردار است .

زنگنه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان سال ۹۶ از میان ۳۱ استان کشور رتبه سوم عملیاتی و اجرایی شدن طرح های سرمایه گذاری خارجی را به دست آورد .

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد .

زنگنه تصریح کرد: بانک توسعه صادرات باید شرایط ویژه ای را برای صادرکنندگان سیستان و بلوچستان در نظر گیرد.