وقوع آتش سوزی در نخلستانهای منطقه گردشگری کارواندر خاش با حجم وسیعی از خسارت همراه بوده و همچنان ادامه دارد و نیاز به اعزام فوری خودروهای آتش نشانی به عنوان یک ضرورت مهم است.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا دهیار کارواندر خاش گفت: این آتش سوزی حوالی ساعت ۲۱ امشب بر اثر بی احتیاطی شماری از افراد رهگذر در این منطقه بکر گردشگری رخ داده و با حجم وسیعی از آتش و خسارت ناشی از آن همراه است.
نادر ابراهیمی اظهار داشت: هم اینک روستائیان و نیروهای مردمی در تلاش برای خاموش کردن آتش و جلوگیری از خسارات بیشتر به باغات هستند و در حال حاضر نیاز به اعزام فوری خودروهای آتش نشانی است.
وی گفت: با توجه به حجم وسیعی از آتش نمی توان به درستی برآورد کرد که چه میزان از باغات خسارت دیدند.
وی با بیان اینکه به سبب مسافت زیاد کارواندر به خاش (۷۰ کیلومتری) حضور خودروهای آتش نشانی در محل حادثه حدود یک ساعت به طول می انجامد، تصریح کرد: انتظار داریم سایر ادارات این شهرستان نیز با اعزام تانکرهای آبرسانی یاری گر مردم و نیروهای آتش نشانی باشند که هنوز در راه هستند.
دهیار کارواندر خاش علت این حادثه را بی احتیاطی افراد رهگذر در روشن کردن آتش و رعایت نکردن موارد ایمنی عنوان کرد و افزود: وزش باد و گرمای هوا در شعله ور شدن و گسترش آن تاثیر زیادی دارد.
ابراهیمی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ خانوار در منطقه کارواندر خاش مشغول تولید محصولات کشاورزی از جمله خرما، انار، برنج، انواع غلات و غیره هستند.

انتهای پیام/