نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا ورودی به توافق برجام نداشته که حالا تصمیم به خروج از آن گرفته است، ما و کشورهای اروپایی به توافق ورود کرده و مفاد آن را اجرا کردیم ولی تمام این مدت آمریکا و مسئولان آن زیر بار این توافق نرفتند.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک  علیم یارمحمدی اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام به این یک هفته اخیر خلاصه نمی‌شود بلکه این کشور اصلاً از روز اول پای‌کار نبود و سر ناسازگاری رو از همان روز اول توافق با ما داشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید هشدار می‌بودیم و به این بازی‌های آمریکا توجه آن‌چنانی نمی‌کردیم که نکردیم. از روزی که برجام به تصویب رسید قرار شد در کشور اتفاقات خوبی بیافتد و اثرات لازم را بر روی زندگی مردم و کشور از هر نظر داشته باشد.

وی تصریح کرد: ولی در سایه تحریم‌ها، نگاه آمریکا همان نگاه قبل از برجام به ایران بود و با همان اوضاع و احوال عرصه را برای ما تنگ کرده بود و حتی درصدد تنگ‌تر کردن این عرصه نیز بود.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: در عمل، همان موقع آمریکا از برجام خارج‌شده بود در واقع ورودی به توافق برجام نکرده بود. تمام آن مدت علی‌رغم اینکه اروپایی‌ها و خودمان به توافق ورود پیدا کرده و مفاد آن را اجرا کردیم، آمریکا و مسئولان آن زیر بار این توافق نمی‌رفتند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آخرالامر با ادبیاتی که در برجام ملاحظه شد آمریکا پای‌کار آمد ولی از همان دقایق نخست این صحبت‌ها جسته و گریخته شنیده می‌شد. گویا سرناسازگاری که آمریکا از همان بدو پیروزی انقلاب با ما داشته، هنوز ادامه دارد و احتمالاً پررنگ‌تر هم می‌شود.

وی در خصوص راهبردی که ایران باید از این بعد در پیش بگیرد، گفت: لازم است مردم، مسئولین و ارکان نظام ما گوش به‌فرمان مقام معظم رهبری باشند تا بتوانیم براساس تصمیمات درستی که گرفته خواهد شد جلو برویم.

یارمحمدی درباره آینده برجام نیز تصریح کرد: آینده همین است، روزگار و اوقات بهتر از این برای برجام قابل تصور نیست، در این شرایط انتظار داریم که مجموعه نظام در این باره مدیریت شده حرکت کنند و از ظرفیت‌های کشورهایی که در برجام باقی ماندند استفاده کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انشالله با مدیریت‌های خوبی که اتفاق خواهد افتاد از قبل بهتر عمل کنیم تا مردم بیشتر از این صدمه نبینند/تسنیم