فرماندار نیمروز گفت: ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشت پاییزه این شهرستان به دلیل خشکسالی و کمبود آب به طور کامل از بین رفته است.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک  دهمرده در ستاد بحران این شهرستان افزود: وضع دوهزار و ۵۰۰ دامدار حاشیه تالاب هامون نیز به دلیل خشکسالی چند سال اخیر بحرانی است.

دهمرده همچنین با اشاره به اینکه تامین آب آشامیدنی برخی روستاها به سختی و با تانکر آبرسان انجام می شود ، خواستار راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب در روستاها و احداث چاهک در مسیر رودخانه شاخه لورگ باغ برای تامین آب دامداران شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: تامین نشدن حق آبه و بارندگی در منطقه سیستان مشکلات زیادی را برای کشاورزان و دامداران این منطقه به همراه دارد.

رضا اربابی افزود: تاکنون هیچ آبی از رودخانه هیرمند به منطقه سیستان وارد نشده است که  این موضوع برای کشاورزان و دامداران بسیار مشکل است.

اربابی با اشاره به اینکه برای تامین آب آشامیدنی هم دچار مشکلاتی خواهیم شد ، بیان کرد: در جلسه ای با حضور استاندار نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان و تامین آب روستاییان و عشایر برنامه ریزی خواهد شد./ایسنا