دکتر رضا کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش با تاکید بر اینکه استقبال برای دریافت واکسن رضایتبخش نیست گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستاهای شهرستان های خاش و تفتان واکسینه شده اند اما در مناطق شهری میزان استقبال مردم مورد رضایت نبوده است.

رضا کرد در گفت و گو با خبرنگار آوای سرحد اظهار داشت: به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در خاش و تفتان شاهد شکلگیری پیک سوم در این شهرستان ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه ۱ هزار و ۴۴۶ نفر در خاش و تفتان طی ماه تیر به ویروس کرونا مبتلا شدند گفت: آمار مبتلایان در ماه های مرداد و شهریور با ۸۷۰ و ۳۸۳ نفر مورد مثبت ثبت شد که این آمار خوشبختانه با کاهش مواجه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش تأکید کرد: کاهش و فروپاشی آمار مبتلایان به کرونا بهترین فرصت برای تزریق واکسن کرونا است.

کرد با اشاره به اینکه شرکت سیمان خاش در اقدامی مناسب داشتن کارت تزریق واکسن را برای تمامی پرسنل خود الزامی کرده است افزود: مدیران ادارات داشتن ماسک و کارت واکسیناسیون را در محیط اداری اجباری کنند تا زمینه لازم جهت ارائه خدمات بهتر بدور از کرونا فراهم شود.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای ۶۰ سال خاش و تفتان همگی واکسن کرونا را دریافت کرده اند گفت: تزریق واکسن متناسب با شرایط سنی در حال انجام است اما با این حال تزریق واکسن به دانشجویان و کارمندان بصورت خارج از نوبت انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش بیان داشت: با اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا با نام پاستوکووک( سوبرانا) محصول مشترک ایران و کوبا برای افراد زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شده و جامعه هدف نیز محصلین آموزش و پرورش است‌.

رضا کرد افزود: پیش بینی ما برای آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۶ تا ۱۸ سال حداقل از دو هفته آینده است.

این مسوول گفت: مدیران آموزش و پرورش شهرستان های خاش و تفتان آمار دانش آموزان در رده سنی مورد نظر را برای شبکه بهداشت و درمان خاش ارسال کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش با تاکید بر اینکه استقبال برای دریافت واکسن رضایتبخش نیست گفت: بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستاهای شهرستان های خاش و تفتان واکسینه شده اند اما در مناطق شهری میزان استقبال مردم برای دریافت واکسن کرونا رضایتبخش نیست.

وی با بیان اینکه برخورداری از ایمنی لازم در برابر ویروس کرونا منوط به واکسیناسیون حداکثر ۷۰ درصد از کل جمعیت است گفت: ضرورت دارد افراد واجد شرایط در خاش با مراجعه پایگاه واکسیناسیون شهید حاج قاسم سلیمانی واقع در هنرستان کاردانش و دانش علی ابن ابی طالب و پایگاه دانشکده سلامت و همچنین در شهرستان تفتان نیز با مراجعه به پایگاه واکسیناسیون مرکز شبانه روزی نوک آباد نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نمایند.

انتهای پیام/