رئیس اداره ورزش و جوانان خاش گفت:در سال گذشته بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه در زمینه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در خاش برگزار شد و ۹ هزار نفر از این ویژه برنامه‌ها استقبال کردند.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک  مسافر شهنوازی  اظهار داشت:در سال گذشته ۲۰ همایش پیاده روی برای خانواده ها بمناسبت های مختلف با حضور اقشار مختلف جامعه اعمم زن،مرد و جوان و…باهمکاری ادارات در خاش برگزار شد.

وی افزود: در سال ۹۶ بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه فرهنگی و ورزشی در مکان های مختلف شهرستان خاش،بخش های تابعه و روستاها برگزار شد که در مجموع بیش از ۹ هزار نفر در سال گذشته با حضور پرشور ازاین ویژه برنامه ها استقبال کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خاش تصریح کرد: در سال گذشته جشنواره فرهنگی و ورزشی”دا”برای اولین بار در خاش در روستای اسماعیل آباد این شهرستان برگزار شد که در این جشنواره برنامه هایی از قبیل بازی های بومی و محلی منطقه،برپایی نمایشگاه غذاهای محلی بهمراه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری به اجرا در آمد.

شهنوازی با اشاره به اعزام ۳۲ تیم طی سال گذشته به مسابقات استانی و کشوری تشریح کرد: ۳۲ تیم از گروه های ورزشی مختلف در خاش به مسابقات استانی و کشوری اعزام شدند که در سال گذشته از ۸۳ نفر از مدال آورانی که مقام اول تا سوم مسابقات را کسب کرده بودند تجلیل بعمل آمد .

رئیس اداره ورزش و جوانان خاش یکی از اقدامات موثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را برگزاری ستاد ساماندهی جوانان دانست و گفت: طی یکسال گذشته ۹ جلسه ستاد ساماندهی جوانان با محوریت اداره ورزش و جوانان با هدف بررسی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای مناسب جهت ایجاد محیط های فرهنگی و اجتماعی در خاش برگزار شد.

وی اذعان داشت: آمار بیمه شدگان سازمان یافته در اداره ورزش و جوانان خاش ۲۵۱۲ نفر است که ۹۵۲ نفر ازاین تعداد در روستاهای این شهرستان هستند و ۳۰ هیئت فعال ورزشی در  خاش وجود دارد که ده هیئت از این تعداد در حوزه امور بانوان فعالیت می‌کنند.

شهنوازی بیان داشت: در بحث توسعه زیر ساخت ها و امکانات در شهرستان خاش در سال جاری مواردی از قبیل احداث چمن در مجموعه ورزشی شهدای گمنام،طرح موضوع ساخت خوابگاه ورزشی با ظرفیت ۳۰۰ نفر در کمیته برنامه ریزی شهرستان،احداث ۵ چمن مصنوعی در روستاها، تجهیز ۵ خانه ورزشی روستایی،نامگذاری تمامی اماکن ورزشی از قبیل سالن ها و سوله ها به نام شهدای شهرستان،رایزنی برای رونق مشارکت بخش خصوصی در حوزه ورزش،افزایش قهرمان پروری و توسعه فرهنگ ورزش همگانی در دستور کار است./فارس