شورای ورزش خاش

با حضور رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی جلسه شورای ورزش خاش برگزار شد.

به گزارش آوای سرحد علیرضا دبیر ظهر امروز در جلسه شورای ورزش شهرستان خاش اظهار داشت: عدم معرفی و شناخت کافی از استعداد های ورزشی‌ سیستان و بلوچستان عامل دوری پیشرفت ورزش در این استان شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات حمایتی و مشارکتی سپاه و ارتش در کشور سبب رفع بخشی از مشکلات حوزه ورزش کشتی شده است گفت: برای حل مشکل کمبود فضای ورزشی،مرتفع شدن مشکلات عدیده و توسعه زیرساخت های ورزشی باید از ظرفیت سپاه و ارتش استفاده شود.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرایط برای برگزاری کلاس های آموزشی در تمامی شهرستان های استان وجود ندارد، تصریح کرد: دوره های آموزشی مختص مربیان،داوران و ورزشکاران به محوریت شهر خاش در حوزه جنوب استان برگزار می‌شود تا سایر شهرستان های جنوب استان نیز بهره‌مند شوند.

دبیر در این خصوص افزود: برنامه ریزی این دوره‌های آموزشی بگونه ای است که برای شمال استان شهر زابل محور خواهد بود.

وی تاکید کرد: مشکلات ورزش کشتی استان سیستان و بلوچستان قطعا از طریق فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران پیگیری و مرتفع خواهند شد.

 ورزش سبب کاهش آسیب های اجتماعی و اختلافات مذهبی می‌شود

علیرضا دبیر باد آور شد: مسوولین برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را بسمت ورزش سوق دهند.

این مسوول همچنین در خصوص تاثیرات ورزش در زمینه های مختلف توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ظرفیت ورزش و پرداختن به آن می‌تواند باعث کاهش آسیب های اجتماعی و رفع اختلافات مذهبی شود.

دبیر خاطر نشان کرد: شرکت کشتی گیران در اردوهای تیم ملی باید بر اساس مراحل و متناسب با شرایط ورزشکاران باشد.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: توسعه در زمینه‌ی ورزش باید با خودسازی، پرورش و توجه به استعدادها و تقویت روحیه قهرمانی از طریق خود مردم بومی استان شروع شود تا پیآمد های خوبی حاصل شود.

وی در پایان بیان داشت: افزایش روحیه مقام آوری و توجه به کسب رتبه های برتر در سطح استان و کشور مشکلات حوزه ورزش کشتی سیستان و بلوچستان را به مرور کاهش می‌دهد.

 سالن کشتی خاش در شأن و منزلت کشتی‌گیران نیست

اسماعیل حسین زهی عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سالن کشتی خاش در شأن و منزلت کشتی‌گیران با استعداد و توانمند این شهرستان نیست.

وی افزود: برنامه ریزی برای تخصیص حداکثری بودجه های ورزشی و جذب سرمایه گذار برای رشته های ورزشی خصوصا در رشته کشتی می‌تواند بخش عمده مشکلات را برطرف کند.

دبیر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده از امکانات و فضاهای ورزشی ارتش و سپاه و همچنین مشارکت در افزایش امکان ورزشی سبب افزایش روحیه‌ افتخار آفرینی و تأمین زیرساخت های لازم ورزشی خواهد شد.

نماینده مردم خاش،میرجاوه و تفتان در مجلس یازدهم اذعان داشت: بیشترین کشتی‌گیران استان در شهرستان خاش مشغول به فعالیت ورزشی هستند و کثرت استعداد ها سبب شده تا خاش از گذشته تا کنون قطب کشتی در استان سیستان و بلوچستان باشد.

اسماعیل حسین زهی تاکید کرد: توجه به رشته های ورزشی و تأمین خواسته های ورزشکاران استان می‌تواند راه را برای کسب عناوین برتر در میادین کشوری و بین المللی هموار سازد.

ضرورت پررنگ تر شدن نقش حامیان و سرمایه گذاران ورزشی

در ادامه ادهم کرد زابلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان نیز خاش را قطب کشتی جنوب بلوچستان عنوان کرد و افزود: آموزش مهم ترین دغدغه و مشکل ورزشکاران رشته کشتی در سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: نبود سرمایه گذار و حامی ورزشی‌ مشکلات عدیده ای در تأمین نیازهای ورزشکاران ایجاد کرده که ضرورت دارد نقش حامیان پررنگ تر شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در زمینه توسعه قهرمانی توانسته ایم طی چند سال گذشته از رتبه ۳۲ کشوری به عدد ۱۷ برسیم.

وی یاد آور شد: برای رفع مشکلات حوزه ورزش و توسعه زیرساخت ها برنامه ریزی هایی با همراهی هیات های ورزشی استان در حال اتخاذ است.

جوانان نیازمند توجه هرچه بیشتر مسوولین و سرمایه گذاران

صاحب گل صالحی  کمبود سالن ، عدم برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب و استاندارد برای ورزشکاران، نبود امکانات ورزشی مناسب در شهر و روستا،تخصیص کاور و لباس ورزشی و تخصیص خودرو برای جابجایی کشتی‌گیران را از جمله مشکلات ورزشکاران عنوان کرد .

فرماندار خاش گفت: جوانان در اقصی نقاط استان با برخورداری از روحیه قهرمانی و استعداد فراوان نیازمند توجه هرچه بیشتر مسوولین و سرمایه گذاران هستد.

وی گفت: حمایت از ورزشکاران رکن مهم و اساسی برای درخشیدن در میادین ورزشی است و باید با اهمیت بیشتری دنبال شود.

صالحی اذعان داشت: افزایش تعداد سالن های ورزش کشتی در شهرستان خاش و شهرهای تابع از دیگر خواسته های کشتی‌گیران است.

نبی دهمرده رییس هیأت کشتی سیستان و بلوچستان هم گفت: محور مشکلات ورزشکاران سیستانی و بلوچستانی مسئله آموزش است.

وی تاکید کرد: تأمین صدرصدی هزینه آموزش مربیان،داوران و ورزشکاران و هزینه های کشتی‌گیران محصل توسط هیأت کشتی سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

دهمرده خاطر نشان کرد: موضوع بیمه مربیان کشتی نیز از طریق تأمین اجتماعی انجام شده و می‌توانند از خدمات پوشش بیمه بهره مند شوند.

احمد رضا کردی رییس هیأت کشتی خاش نیز مشکلات را در زمینه‌ی آموزش مربیان، آموزش داوران ، آموزش کشتی‌گیران و تخصیص سهمیه حضور در اردوی تیم ملی عنوان کرد.

انتهای خبر/۷۶۷۴