حمیدرضا کبدانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش شد

محمد امین میربلوچزهی – مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

با حضور فرماندارخاش؛سید حسینی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی و مدیر کل دفتر حوزه مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان،فرمانده سپاه شهرستان خاش؛ امامان جمعه و شماری از علما، رئیس شورای شهرستان و اعضای شورای شهر خاش، سران قبائل و طوائف، اعضای کارگروه کشاورزی و نظام مهندس، شماری از مدیران و کشاورزان و تولیدکنندگان، بهره برداران و فعالان عرصه کشاورز و اعضای خانه کشاورز خاش مهندس حمیدرضا کبدانی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی

خاش معرفی و از حدود یک دهه خدمات مهندس امان الله طوقی مدیریت سابق این اداره تجلیل شد.

به گزارش گروه خبری مجله بیرک  مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش با قدردانی از تلاش های مهندس طوقی مدیر سابق جهاد کشاورزی خاش گفت: تمام خدمات در حوزه کشاورزی صدقه جاریه و باقیات و الصالحات هستند لذا تلاشهای همه عزیزان سخت در عرصه کشاورزی قابل تجلیل و سپاسگزاری است و از مدیر جدید جهاد کشاورزی خاش که بومی منطقه بوده و توانمند هستند انتظار داریم در شرایط خشکسالی و مشکلات بی آبی به نیازهای کشاورزان توجه کنند.
وی اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات کشاورزان باید در اولویت قرار بگیرد زیرا این قشر مولد هستند و نیازهای جامعه را تامین می کنند.
وی از حضور فعال فرماندار خاش در جمع مردم و پیگیری مشکلات نیز قدردانی کرد.

مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش هم گفت: تدین، اخلاق و مردمی بودن، فروتنی، تواضع و کارآمدی از ویژگی های برجسته مهندس طوقی است و دوست داریم تمام فرزندان مردم با همین ویژگی و روحیه خدمتی بتوانند برای جامعه موثر عمل کنند.

فرماندار شهرستان خاش هم با گرامی داشت ایام حج و مناسبتهای این هفته و ماه گفت: تلاش برای حل مشکلات کشاورزان از اولویت های مهم دولت است و با توجه به اینکه خاش از ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف و از جمله کشاورزی بهره می برد، خدمت رسانی به جامعه هدف در این حوزه مورد توجه دولت است.
حمیدالدین یوسفی افزود: اسلام دین اعتدال و میانه روی و استفاده از منابع دنیا برای زندگی باشکوه و عزتمندانه است.

وی وجود چهل هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید سالانه بالای ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی را فرصتی ارزشمند برای خدمت به مردم و گسترش تولید و اشتغال و تامین نیازهای اقشار مردم منطقه و کشور عنوان و تاکید کرد: تنوع و جغرافیای کشت و شرایط مناسب تولید انواع محصولات در خاش وجود دارد لذا بهره گرفتن از این استعدادها محور کار دولت است.

مقام عالی دولت در خاش با اشاره به ظرفیت های برجسته منطقه در مبحث کشاورزی گفت: منطقه مرزی روتک با تلاش کشاورزان پرتلاش خاش آباد شده و رونق پیدا کرده و منشاء تولید و ارائه بهترین خدمات به مردم کشور نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی و خاش است و برچسب قاچاقچی سوخت به مردم این منطقه شایسته و زیبنده آنها نیست و همگان باید با حضور میدانی بتوانند برای حل مشکل این قشر سخت کوش تلاش کنند.

فرماندار خاش افزود: هنر یک مدیر و فرد خدمتگذار و کارشناس این است که با خلاقیت و نوآوری و تعامل بین بخشی و بهره گرفتن از دانش و علوم نوین، ظرفیت ها و سرمایه ها و مدیریت منابع در اختیار بتواند با مشکلات مقابله و نیازهای افراد و اقشار جامعه را تامین نماید.

یوسفی با تاکید بر اهمیت تکمیل چرخه تولید و برند کردن انواع محصولات کشاورزی و دامی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق و استفاده از توان صاحبان تجربه و خرد و دانایی می توان منابع را مدیریت و راندمان تولید را بالا برد.
وی ضرورت بیان توانمندی ها و معرفی ظرفیت های منطقه خاش را در رسانه ها متذکر شد و تاکید کرد: تیتر کردن برخی از موارد محدود و شبه ناامنی در مطبوعات و خبرگزاری ها یک اشکال جدی بوده که خوراکی برای دشمنان و تبلیغی منفی برای شهرستان است.

سید حسینی معاون توسعه و مدیریت منابع جهاد کشاورزی سیستان هم گفت: خاش از هر جهت دارای ظرفیت است و دشمنان اسلام و کشور با برنامه های مختلف تلاش کرده اند به این منطقه ضربه بزنند ولی علیرغم تهدیدها نتوانستند جلوی خدمات را بگیرند.

وی با تاکید بر مدیریت استفاده از منابع آب و خاک افزود: دشمنان با تحریم ها و فشارهای مختلف از سالهای تشکیل انقلاب تاکنون نتوانسته اند به کشور و ملت ما ضربه بزنند و الحمدلله شاهد ارتقای شاخص های تولید و اشتغال در کشور هستیم و حداکثر بهره وری از ظرفیت ها در جهت رشد تولید می شود.
وی اظهار داشت: دولت و مجموعه مسئولان در نظام اسلامی برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در این استان هیچ محدودیتی ندارند و هر چقدر طرح مصوب شود با حمایت های دولت کار می شود.

سید حسینی تصریح نمود: اجرای ۳۳ هزار هکتار آبیاری نوین در بلوچستان از سهم یک هزار هکتاری آن و اجرای ۴۶ هزار هکتار خط انتقال آب در حوزه سیستان نمونه ای از نگاه دولت به مردم استان است.
وی گفت: دولت با دادن تسهیلات لازم از بهره برداران و تولیدکنندگان عرصه کشاورزی حمایت می کند و زمینه برای ارائه خدمت شایسته به این قشر در استان فراهم است.

امان الله طوقی مدیر سابق و حمیدرضاکبدانی مدیر جدید جهاد کشاورزی خاش هم با عرض خیر مقدم به مهمانان گزارشهایی از اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اقدام دولت در حوزه های مختلف ارائه دادند.