خیران ۱۱میلیارد تومان به سلامت سیستان و بلوچستان کمک کردند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: خیران سیستان و بلوچستان مقیم مشهد١١ میلیارد و ٣٨٠ میلیون تومان به بخش بهداشت و درمان این استان کمک کردند.

سید محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین همایش خیران سلامت مقیم سایر نقاط کشور شب گذشته با حضور هزار نفر از هم استانی های مقیم مشهد برگزار شد.
وی ادامه داد: همچنین این گونه همایش ها در سایر نقاط کشور که مردم سیستان و بلوچستان حضور بیشتری دارند نظیر تهران و شمال برگزار شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به همت این خیران ۲ درصد سود سالیانه یک مجموعه صنعتی با مدیریت یک هم استانی مقیم مشهد به مجمع خیران سلامت سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.
وی اختصاص ۲ دستگاه دیالیز به بیمارستان های سیستان و بلوچستان را از دیگر دستاوردهای این همایش بزرگ عنوان کرد.
هاشمی شهری اظهار داشت: این اطمینان خاطر را به همه خیران می دهم که استفاده از منابع موقوفه با رعایت اصل امانتداری و توجه به نیت واقف در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به سابقه انجام امور خیر در تامین زیر ساخت های سلامت سیستان و بلوچستان گفت: آنچه تاکنون در حوزه بهداشت و درمان این استان انجام شده به طور عمده با استفاده از اعتبارات دولتی و دریافت مستقیم از مردم بوده است به طوری که بجز ۲ بیمارستان در زابل، یک مرکز دیالیز در زاهدان و یک مرکز بیماران خاص در ایرانشهر طرح های عمرانی مهم دیگری با استفاده از کمک های خیران ساخته نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: خیران سلامت می توانند با حضور موثر خود در این عرصه نقش خود در گذر موفق سیستان و بلوچستان از این پیچ تاریخی را بخوبی ایفا کنند.