مدیر کل غله سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در حوزه گندم ، آرد و نان نخواهیم داشت، گفت: با نانوایان گرانفروش و کم کار حتما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایسنا غلامعلی گنجعلی با تصریح بر اینکه هیچ تغییری در قیمت، یارانه و سهمیه آرد نانوایی‌ها نداشته ایم، خاطرنشان کرد: میزان مصرف آرد و سرانه مصرف نان در سطح استان کاملاً مشخص است و باید با واحدهای صنفی متخلف با جدیت برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

گنجعلی هیچنین خاطر نشان کرد:هیچگونه سهمیه ای از خبازی ها استان کسر نشده،حتی به تعدادی از خبازیهایی که به شلوغی و ازدحام مشتری مواجه بودند به سهمیه آنان اضافه گردیده و مقرر شده تا ساعت پخت خود را اضافه نمایند.

وی گفت:شهروندان هیچ نگرانی در خصوص تامین نان خود نداشته باشند،دولت در خصوص افزایش قیمت نان هیچ برنامه ای ندارد.

وی با رد شایعه کمبود نان گفت: از نظر ذخایر و موجودی آرد استان سیستان و بلوچستان نه تنها وضعیت مطلوب بلکه ذخیره فوق العاده ای داریم و شایعه کمبود نان درست نیست.

مدیر کل غله با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین نان وجود ندارد، از مردم خواسته برای رفاه عمومی و بهره‌وری بهتر از منابع و زمان، نان به مقدار مصرف روزانه تهیه و از خرید انبوه و بیات کردن آن خودداری کنند.

این مسئول، همچنین از نانوایی‌ها خواست در پخت نان با کیفیت دقت کنند چرا که نان به عنوان مهمترین وعده غذایی در سفره مردم و با ارزش غذایی بالا از اهمیت زیادی برای سلامت مردم برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: بجز تعطیلی مجاز هفتگی هیچ نانوایی حق تعطیلی خودسرانه ندارد اگر خلاف واقع اتفاق بیفتد برابر قانون با آنها برخورد می شود.

انتهای پیام/۷۶۷۴