کشاورزی
این تصویر تزیینی است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان سالانه ظرفیت تولید یک میلیون تن صید را دارد که با برنامه ریزی های انجام شده در یک برنامه ۱۰ ساله می توان این میزان صید را در استان شاهد باشیم.

به گزارش آوای سرحد به نقل از  ایسنا علی اوسط هاشمی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی واقع در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌های اقتصادی و تجاری استان به ویژه در بخش کشاورزی، دامداری و شیلات باید از پتانسیل های موجود در این بخش ها در تحقق اقتصاد مقاومتی به خوبی بهره برد.

وی ادامه داد: در بخش توسعه کشاورزی استان ۱۸ سند تدوین شده تا بتوانیم در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون روند جهش توسعه استان رو به رشد بوده است، اضافه کرد: در این خصوص شاهد رشد ۷۰ درصدی در برخی از بخشهای کشاورزی در استان بوده ایم.

هاشمی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان از چند سال قبل برنامه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده افزود:استان سیستان و بلوچستان در بخش کشاورزی نسبت به کشور جلوتر می باشد.

وی بیان کرد: از قنات موجود در استان ۱۶۲ میلیون متر مکعب آب حاصل می شود که از این ظرفیت می توان در راستای توسعه بخش کشاورزی بهره برد.

استاندار اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و وجود آب شور در استان، می توان در بخش تولید پسته در جنوب شرق کشور قطب تولید پسته شد که باید از این ظرفیت ها به خوبی بهره ببریم.

وی در خصوص آبیاری تحت فشار اراضی استان اظهار کرد: ۱۴۶ هزار هکتار اراضی این استان در زمینه آبیاری تحت فشار هدف گذاری شده که تغییر نگاه در راستای مکانیزه کردن کشاورزی در استان را میطلبد.

این مسوول افزود:با توجه به کمبود منابع آبی و نبود صرفه اقتصادی، کشاورزان استان باید از روشهای سنتی به سمت مکانیزه کردن آبیاری مزارع و زمینهای کشاورزی که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است پیش بروند.

انتهای پیام/