مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: از ابتدای امسال پس از بازدیدهای متعدد و پیگیری شکایات مردمی توسط مرکز بهداشت ۷۸مورد اخطار کتبی برای متخلفان صادر شده است و ۴ پرونده نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش آوای سرحد دکتر رضا کرد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از مسائل  مهم  بهداشتی که همیشه در تمام کارگروه های سلامت و امنیت غذایی شهرستان مطرح می شود، بحث رها سازی پساب ها و فاضلاب های خانگی در داخل معابر عمومی است .

وی افزود :  خود شهروندان ضمن رعایت دفع بهداشتی فاضلاب ها و ارائه شکایات به موقع جهت پیگیری های بعدی مرکز بهداشت باید از این اقدام متخلفین جلوگیری نمایند و در این راستا مرکز بهداشت نیز در بازدید های روتین و پیگیری شکایات مردمی نسبت به شناسایی، تذکر کتبی در دو مرحله  و معرفی به دادگاه بر اساس ماده ۶۸۸ اقدام می نماید.

کرد ادامه داد : از ابتدای امسال پس از بازدیدهای متعدد و پیگیری شکایات مردمی توسط مرکز بهداشت ۷۸مورد اخطار کتبی برای متخلفان صادر شده است و ۴ پرونده نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد : رهاسازی فاضلاب در کوچه ها و معابر عمومی علاوه بر آلودگی بصری، باعث انتشار بوی نامطبوع، هتک حرمت ساکنین و تضییع حقوق شهروندی، تجمیع و تکثیر حشرات و جانوران موذی، آلودگی خاک و منابع آب و آلودگی غذا توسط حشرات و گرد و خاک و در نتیجه شیوع بیماری های مختلف عفونی و انگلی می شود.

او در این گفتگو می افزاید که بازرسان بهداشت محیط به صورت مستمر از نقاط مختلف شهر بازدید می‌کنند و ضمن آموزش های لازم، اخطار های بهداشتی را نیز به متخلفان می دهند.

کرد هشدار داد که فرایند دفع بهداشتی آب‌های سطحی، باران و فاضلاب های خانگی با همکاری شهرداری و اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی انجام می گیرد و در صورت بی توجهی شهروندان به تذکرات کارشناسان مرکز بهداشت و جاری نمودن فاضلاب به روش غیر بهداشتی در سطح کوچه و خیابان ، ضمن برخورد جدی با فرد متخلف و صدور اخطار کتبی، پرونده آنها را جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع  داده خواهد شد.

به گفته این مدیر متاسفانه تاکنون تذکرهای کتبی و آموزشی توسط بازرسین سلامت محیط و کار و پرسنل خدمات شهری شهرداری و حتی برخوردهای قضایی، جریمه به نحو مطلوبی نتوانسته مانع تخلف شهروندان رها ساز فاضلاب خانگی در معابر عمومی شود.

 بنا به گفته این مدیر  شهروندان خاشی می‌توانند در صورت مشاهده فاضلاب های رها شده در کوچه ها و معابر و یا مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در سطح شهر، موارد را در کلیه ساعات شبانه‌روز به سامانه ۱۹۰  اعلام و یا در ساعات اداری با واحد مهندسی بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان با شماره تماس ۳۳۷۲۸۹۳۲ در میان بگذارند.

همچنین بخوانید

انتهای خبر/