رئیس کمیته ساماندهی روستای تیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار گفت: روستای باستانی تیس با جاذبه‌های تاریخی ۵ هزارساله آماده استقبال از گردشگران و مسافران نوروز است.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک   حجاز آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: روستای تیس به‌عنوان تنها روستای منطقه آزاد چابهار با قدمت ۷ هزارساله آماده و محیا برای استقبال حداکثری مسافران و گردشگران از جاذبه‌های این روستای قدیمی است.

وی افزود: قلعه پرتقالی‌ها، غارهای بان میسیتی و گورستان‌ جن‌ها مهم‌ترین جاذبه‌های این روستای هفت‌هزارساله هستند که قدمت برخی به ‌بیش از ۵ هزار سال هم می‌رسد.

رئیس کمیته ساماندهی روستای تیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: اجرای موسیقی محلی شبانه تا پایان تعطیلات و برگزاری ورزش‌های بومی و محلی در زمین فوتبال ساحلی روستای تیس از مهم‌ترین اقدامات کارگروه روستای تیس برای معرفی فرهنگ بومی-محلی تیس به گردشگران و مسافران نوروزی است

آزاد اضافه کرد: هم‌چنین ۴ بلد و تورلیدر محلی از جوانان روستای تیس در ایستگاه از من بپرس و سطح روستا در حال خدمت‌رسانی و راهنمای مسافران و گردشگران هستند.

رئیس کمیته ساماندهی روستای تیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: ساماندهی ۱۵ قایق تفریحی در پلاژ ساحلی تیس برای دریا روی مسافران و هم‌چنین تجهیز ۵ خانه-کاشانه مهمان برای اسکان گردشگران در روستا از دیگر اقدامات کارگروه ساماندهی روستای تیس در ایام نوروز است