سازمان بنادر و دریانوردی نقش مهمی در توسعه سواحل مکران دارد

 نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با اقدامات خوب انجام داده در چابهار و کنارک و توسعه بندر شهید بهشتی نقش مهمی در توسعه و اشتغال ساکنان سواحل مکران دارد.

عبدالغفور ایران نژاد اظهار داشت: چابهار و کنارک بیش از ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی دارند و این امر فراهم کننده ظرفیت هایی برای برنامه ریزی توسعه اقتصادی و اجتماعی است.
وی تصریح کرد: تکمیل فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری و ساخت ۶ بندر چند منظوره در طول نوار ساحلی، ساخت بزرگترین ترمینال بین المللی مسافری دریایی کشور از اقدامات مهم و قابل تحسین سازمان بنادر در سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: شهرستان های چابهار و کنارک نقش مهمی در زمینه بازرگانی، شیلاتی، گردشگری و کشاورزی دارند.
وی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین ارگان پیشگام نسبت به اجرایی نمودن منویات رهبر معظم انقلاب برای توسعه سواحل مکران اقدام و در زمینه ایجاد زیرساخت های توسعه ای گام برداشته است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی و اقدام لازم برای ساخت مرکز جستجو و نجات دریایی در پسابندر و زرآباد، ساخت مرکز هواشناسی دریایی در ارتفاعات شهر چابهار و سایر اقدامات کوچک و بزرگ در راستای مسئولیت های تخصصی و نیز مسئولیت های اجتماعی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان است.
ایران نژاد تجاری کردن بندر شهید رضایی بخش زرآباد برای صادرات محصولات کشاورزی این بخش و نیز برنامه ریزی و اقدام برای چند منظوره کردن بندر کنارک و توسعه فعالیت های تجاری و گردشگری در کنارک از دیگر برنامه های خوب سازمان بنادر و دریانوردی است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با هدف تمرکز جمعیت و با رویکرد فقرزدایی از طریق ایجاد اشتغال مولد از سال ۱۳۸۸ اقدام به ساخت ۶ بندر چند منظوره مردمی (موج شکن)در طول نوار ساحلی این استان کرده است.
وی افزود: برای هر کدام از این موج شکن ها حدود ۱۹ هکتار اراضی پسکرانه دارای سند مالکیت اخذ شده است.
وی ادامه داد: هزینه کلی ساخت این موج شکن ها افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات عمرانی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.