فرماندار سراوان گفت: استفاده مناسب از ظرفیت جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌تواند موجب جذب گردشگر و افزایش امنیت منطقه بلوچستان شود.

قلعه سب

به گزارش آوای سرحد درویش نارویی افزود: مناطق گردشگری این شهرستان ناشناخته مانده و رسانه ها باید بیشتر به معرفی آنها بپردازد.

فرماندار سراوان در ادامه اظهار کرد: قلعه سِب از جمله آثار دوره قاجاریه به حساب می‌آید، که در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان  سِب و سوران و روستای سِب قرار دارد روستای سِب که نام قلعه برگرفته از آن است، در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی سوران و ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان سراوان واقع شده است.

وی تصریح کرد: مسجد جامع دزک از دیگر نقاط دیدنی شهرستان سراوان است، این مسجد در روستای دزک در ۳ کیلومتری شرق سراوان واقع شده است. مصالح به کار رفته در دیوار ها و ستون ها از خشت وچینه. بوده که می تواند گردشگران زیادی را به این منطقه جذب کند.

وی از دیگر جاذبه های طبیعی این شهرستان  به رودخانه ماشکیل اشاره کرد و گفت: این رودخانه از کوههای بیرگ در ۹۸ کیلومتری غرب سراوان سرچشمه گرفته و از طریق دهستان زابلی به جنوب شرق روان ‏می شود. در طول مسیر رودهای متعددی به آن می پیوندد و در نهایت در ۵ کیلومتری جنوب روستای کوهک به مرز ایران و ‏پاکستان وارد می شود.

نارویی افزود: بسیاری از روستاهای این شهر دارای خاکی مرغوب و حاصل خیزی هستند و کوههای بیرگ ، کوه سفید گشت ، کوه سرخ در بم پشت از مرتفع ترین کوه‌های این شهرستان محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: قنات ها از دیرباز مهمترین منبع تامین آب پس از رودخانه های فصلی هستند، تا جایی که تا کنون ۳۳۰ رشته قنات با قدمتی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰۰ سال در نقاط مختلف این شهرستان، به چشم می خورد که برخی از آنها بیش از ۲۰ کیلومتر طول دارند و بیانگر فرهنگ و تمدن غنی این منطقه اند.

این مطلب را نیز بخوانید: