شناورهای صیادی سیستان و بلوچستان به دریا نروند

  کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شناورهای صیادی و لنج های کوچک با توجه به وزش باد و مواج بودن دریای عمان از امروز/شنبه/ تا پایان هفته از رفتن به دریا خودداری کنند.

مرتضی فرجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتفاع موج در این مدت به سه متر و ۱۵ سانتی متر می رسد.
وی گفت: از امشب تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک رخ خواهد داد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می شود به طوری که احتمال اختلال در پروازهای فرودگاههای زابل و زاهدان وجود دارد.
فرجی افزود: در این مدت در جاده های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان – زابل، زاهدان – بم و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با نفوذ این توده به نواحی مختلف مرکز و جنوب استان دید افقی و کیفیت هوا در اکثر این مناطق به شدت کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: در این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده ای ضروری است.
فرجی گفت: یکی از ویژگی های وزش بادهای ۱۲۰ روزه کاهش دماست به طوری پیش بینی می شود دمای هوا در این مناطق بین سه تا پنج درجه کاهش می یابد.